Brummle Startet 22.April.2010 Del på Facebook Startet 22.April.2010 Har en Lowrance 334 kombiplotter. På en av menyene står det krever WAAS. (GPS-setup -- Require WAAS). Vil min plotter bli mernøyaktig hvis jeg haker av dette? Er den for gammel til å kunne gjøre nytte av dette systemet(åpnet i 2009)? Oppdaterte softwaren i dag. Må jeg stille inn GPS/plotter i forhold til kartet? Var 50 til 100 meter feilvisning i dag? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 Ikke kryss av for Require WAAS fordi da blir det bare surr hvis du har dårlig EGNOS mottak. GPSen din vil bruke EGNOS signaler hvis de er tilgjengelige selv om Require WAAS ikke er krysset av. Det er ingen korreksjoner som skal gjøres av kartet, sjekk bare at datum er stillt til WGS84. 50-100m feilvisning er mye, hvordan er plotteren montert? Under tak? nedfellt? LMS-334 har en gps antenne/mottager med forholdsvis dårlig følsomhet, så den er kresen når det gjelder plassering. Du kan selvsagt kjøpe en LGC-4000 motager og koble til, men det er forholdsvis dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Brummle Svart 22.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2010 Den er plassert delvis under hardtopen til en Rana 530. Hadde ute et garn i dag. Satte et waypoint i går, dette klaffet perfekt. Når jeg går inn mot havna viser den derimot (hver gang) 50-100 til siden for røde/grønne bøyer, kan disse være plassert feil på eldre kart? Jeg har Navionics 11g v06 18. Lurer på å oppgradere til 49XG. Noen som vet om det er mer nøyaktig? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 Er det deg jeg (abbor på FS) har diskutert kart med på fiskersiden.no? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.