Fantasy Startet 22.April.2010 Del på Facebook Startet 22.April.2010 Jeg lurer på hva man kan regne som normal åndig kontra overtrykk i veivhuset? De fleste trådene her i forumet snakker om at man kan legge hånden over oljepåfyllingen uten at man kjenner at det "pulserer" eller blåser, eller å legge ett A4 ark oppå, samt at testen skal gjøres på tomgang. Men det sies ikke noe om å tette åndeslangen først da denne vel sørger for utblåsning når du holder handa oppå oljepåfylling? Jeg kan altså IKKE kjenne noen pulesering eller blåsing når jeg legger hånden oppå oljepåfyllingen, men når dette lokket er på og jeg har demontert åndeslangen og tetter denne slangen med tommelen i noen sekunder - ja da blåser det godt ut av denne??? ER DET AKSEPTABLELT OG OK FOR DENNE TYPE MOTORER, ELLER ER DET TEGN PÅ SLITTE SYLINDERFORINGER\RINGER, SÅPASS AT MAN BØR GJØRE NOE MED DET Til info skal motor ha svivet ca 1000-1100 timer nå, er kvikk og sterk, bruker litt olje (ca 2-3 liter i sessongen), ryker i oppstart og soter litt bak. Håper noen kan hjelpe. Sitér dette innlegget Mvh Fantasy Link to post
Bartesam Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 (redigert) Det vil alltid puste litt ut av oljepåfyllingen under tomgang eller høyere turtall. Hvis den begynner å kaste olje ut av på fyllingslokket, så må du ta en komptest og lekkasjetest av motoren. Selv en ny motor vil suse litt ned i bunnkassa når en tørner rundt motoren for hånd med en latmannsarm og har av oljepåfyllingslokket Redigert 22.April.2010 av Bartesam (see edit history) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Fantasy Svart 23.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2010 Den har aldri kastet ut noe olje fra hverken fyllingslokket, åndeslange eller peilepinnehullet. Men er det da å forstå som akseptabelt og OK? Dette er jo da heller ikke motor av ny teknologi og er vel litt "grovere" i maskineringen enn nye. Sitér dette innlegget Mvh Fantasy Link to post
index Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 Denne motoren høres helt OK ut! Knapt innkjørt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bartesam Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 Er enig med Index her. Tror du bekymrer deg unødvendig. Alle motorer ånder stort sett på denne måten, men blåser peilepinnen ut av hullet sitt, da er det på tide å ta affære Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Fantasy Svart 23.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2010 Puhh... Takk for det folkens - da tar jeg de tingene med ro!!! Sitér dette innlegget Mvh Fantasy Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.