Jump to content

Hva er overtrykk kontra normal ånding, Ford 2704ET

Fantasy

Recommended Posts

Jeg lurer på hva man kan regne som normal åndig kontra overtrykk i veivhuset?

De fleste trådene her i forumet snakker om at man kan legge hånden over oljepåfyllingen uten at man kjenner at det "pulserer" eller blåser, eller å legge ett A4 ark oppå, samt at testen skal gjøres på tomgang.

Men det sies ikke noe om å tette åndeslangen først da denne vel sørger for utblåsning når du holder handa oppå oljepåfylling?

Jeg kan altså IKKE kjenne noen pulesering eller blåsing når jeg legger hånden oppå oljepåfyllingen, men når dette lokket er på og jeg har demontert åndeslangen og tetter denne slangen med tommelen i noen sekunder - ja da blåser det godt ut av denne???

ER DET AKSEPTABLELT OG OK FOR DENNE TYPE MOTORER, ELLER ER DET TEGN PÅ SLITTE SYLINDERFORINGER\RINGER, SÅPASS AT MAN BØR GJØRE NOE MED DET :confused:

Til info skal motor ha svivet ca 1000-1100 timer nå, er kvikk og sterk, bruker litt olje (ca 2-3 liter i sessongen), ryker i oppstart og soter litt bak.

Håper noen kan hjelpe.

Mvh Fantasy

Det vil alltid puste litt ut av oljepåfyllingen under tomgang eller høyere turtall. Hvis den begynner å kaste olje ut av på fyllingslokket, så må du ta en komptest og lekkasjetest av motoren. Selv en ny motor vil suse litt ned i bunnkassa når en tørner rundt motoren for hånd med en latmannsarm og har av oljepåfyllingslokket :smiley::drink:

Redigert av Bartesam (see edit history)

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...