LarsP Startet 23.April.2010 Del på Facebook Startet 23.April.2010 Hei Har en AD41B som sitter i en Draco 24. På denne syns jeg oljetrykksinstrumentet oppfører seg rart: Når tenningen slås på spretter nåla opp og viser max oljetrykk. Ved start av motoren faller nåla ned til ca 4. Ved turtalløkning faller nåla noe mer. Min erfaring fra andre motorer er at dette er litt omvendt oppførsel; ville tro at oljetrykket skulle vøre 0 før motoren er startet og også øke ved turtallsøkning. Instrumentet er orginalt med båten og av type VDO. Oljetrykkslampa som er orginal med motoren lyser heller ikke når tenningen slås på. Er det noen som har en ide om hva dette kan skyldes?? Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 Det første jeg ville sjekket er hurtigkoblingen på kabelstokken til motoren. Den har en tendens til å åpne seg/dele seg med resultat at instrumentene oppfører seg rart. Ellers så ville jeg sjekket kontaktpunkter på giver og instrument og evt. gi de en dusj wd40. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 25.April.2010 Del på Facebook Svart 25.April.2010 Hei Hadde omtrent samme problem på en av min e 2 VP31P motorer. Oljetrykket gjekk helt på max og falt av og til ned på normalen. antakelig giveren som begynner å tulle men sjekk at du ikke har ledning til giver liggende å gnisse mot jord. Hos meg var det giveren som måtte byttes. Det er 2 givere på oljetrykk, den jeg byttet var den fremste. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.