Camor Startet 24.April.2010 Del på Facebook Startet 24.April.2010 Jeg har en septiktank av denne typen. Forrige eier har bare satt overgangen inn på tanken uten tetning. Riktig, det lakk (jeg skal ikke beskrive hvordan det så ut) Hva slags lim skal jeg bruke ? Morten Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 24.April.2010 Del på Facebook Svart 24.April.2010 (redigert) Forrige eier har bare satt overgangen inn på tanken uten tetning. Riktig, det lakk Hva slags lim skal jeg bruke ?Morten Er det snakk om gjenger og plast er Loctite 5331 suveren. Må rengjøre godt. Redigert 24.April.2010 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Avsluttet_1 Svart 24.April.2010 Del på Facebook Svart 24.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.April.2010 Del på Facebook Svart 24.April.2010 Luftingen på de tankene der er visstnok et stort problem! Visstnok ikke mye av lim som sitter på plasten. Kanskje Sikaflex gjør jobben?? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Camor Svart 24.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2010 Tanken er i mykplast og overgangen/albuen er i hard plast. Luftenippelen er i messing som er gjenget inn i tanken men gjengene er dårlige. Her ser det ut til å ha vært noe sika-lignende. Jeg er ikke så redd for luftenippelen. Men slags type lim som biter på mykplast og hardplast er jeg veldig usikker på. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 24.April.2010 Del på Facebook Svart 24.April.2010 Ikke noe lim biter nokk til den type plast til å holde septik. Eneste måten med slik tank er gjennomføringer, men der blir inspeksjonluke nødvendig, eller sveise på stusser. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
index Svart 24.April.2010 Del på Facebook Svart 24.April.2010 Jeg lurte på å kjøpe meg en sånn tnak selv, men slo det fra meg på grunn av den litt tvilsomme løsningen på utluftingen. I tillegg syntes jeg plasten virket litt rar (porøs?), så jeg valgte å gå for en syrefast tank i stedet... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
olpi Svart 24.April.2010 Del på Facebook Svart 24.April.2010 Blå "sika" fra Locktite, mulig det er 5331 som Roger-jo nevner. Bruket det også på dieseltank av plast. Det ble helt tett. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 24.April.2010 Del på Facebook Svart 24.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.