Jump to content

Forskjellige løsninger på tømming av septiktank, hvilken er best?

Polarn

Recommended Posts

Jeg har manuell tømming av septiktank og det er no ordentlig dritt :puke: Glemmer jeg å helle på septikveske så stinker det ordentlig dritt når jeg skal tømme tanken langt ute i fjorden. Ser det finnes vakumtømming og er interressert i å vite hvordan dette ser ut på bilder eller tegninger og hvordan det fungerer i praksis. Antar dette er luktfritt da tømmingen skjer under vann? Evt finnes det andre løsninger som det er mulig å bygge om til?

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Men hvordan er slanger/tank/pumper plassert på sjølvtømmende tanker egentlig? Har og hørt om folk som slipper å pumpe sjølv om de her pumpe? Og om at toaletten suges tom dersom bunnkran ikkje stenges under fart.

Har elektrisk i alle ender vi, men ingen indikator på når det er tomt. Så eg pleier sette pumpa på i 5 min, og så starter eg opp og lytter etter bobler når vi har fortøyd...

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...