Polarn Startet 24.April.2010 Del på Facebook Startet 24.April.2010 (redigert) Jeg har manuell tømming av septiktank og det er no ordentlig dritt Glemmer jeg å helle på septikveske så stinker det ordentlig dritt når jeg skal tømme tanken langt ute i fjorden. Ser det finnes vakumtømming og er interressert i å vite hvordan dette ser ut på bilder eller tegninger og hvordan det fungerer i praksis. Antar dette er luktfritt da tømmingen skjer under vann? Evt finnes det andre løsninger som det er mulig å bygge om til? Redigert 24.April.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 24.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2010 (redigert) Liten bug på BP, en av trådene kan slettes. Eller 2..... Redigert 24.April.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Gullfisk Svart 24.April.2010 Del på Facebook Svart 24.April.2010 Har hatt el tømming på to båter siste 10år, og ikke hatt noen problemer hittil. Tøming under vannlinje og ingen lukt under fart i allefall. Har trykknapp som jeg må holde på for å ikke glemme å skru av og ødelegge impeller. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 24.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2010 hmm, om man ikke får til denne ejektor greia så er kanskje elektrisk tømming under vannlinje det beste. Da blir det kontrollert også. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.April.2010 Del på Facebook Svart 24.April.2010 Men hvordan er slanger/tank/pumper plassert på sjølvtømmende tanker egentlig? Har og hørt om folk som slipper å pumpe sjølv om de her pumpe? Og om at toaletten suges tom dersom bunnkran ikkje stenges under fart. Har elektrisk i alle ender vi, men ingen indikator på når det er tomt. Så eg pleier sette pumpa på i 5 min, og så starter eg opp og lytter etter bobler når vi har fortøyd... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Gullfisk Svart 25.April.2010 Del på Facebook Svart 25.April.2010 Har heller ingen indikator på tanken, men ved å åpne lokket på benken der pumpa sitter, hører jeg godt på pumpa når den er tom. Sitér dette innlegget Link to post
Frank Allan Svart 25.April.2010 Del på Facebook Svart 25.April.2010 Hei. Jeg har manuell tømming, uttak under vann. Åpner for tømming under fart, suger tomt. Har el. kvern på toalett. Har ingen lukt problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.