Double Weber Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Kanskje en rens vil gjøre det bedre da? iom at de er faste og ikke kan justeres. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Bernt Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 I usa er vel tgjennomsnit tempen høyere en i Norge pluss litt slitt motor. Bensin er dyrt og miljø er sårbart Av erfaring ville jeg byttet dyser. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
MindViruz Svart 25.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 I usa er vel tgjennomsnit tempen høyere en i Norge pluss litt slitt motor. Bensin er dyrt og miljø er sårbart Av erfaring ville jeg byttet dyser. Bernt Så du ville ha byttet skruene til 2 nummer større hull, har jeg forstått deg rett? (mer luft/mindre bensin?) Forresten. Når jeg starter båten, holder jeg inne choken litt, så må jeg slippe choken for ellers kubber den, så øker turtallet, men snart synker det igjen så må jeg trykke inn choken igjen for at den ikke skal kubbe, og sånn går det noen ganger før den er blitt varm nok til å holde høyt turtall en stund uten choke. Altså av og på, og av og på med choken noen ganger når jeg starter den.Så må jeg holde ganske høyt turtall i noen minutt før jeg kan roe det ned, ellers kubber den igjen. Kan det være informasjon som kan være til hjelp i denne sammenhengen? Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 (redigert) Nei Du skal ha mer bensin mindre luft= mindre dyser Det du forklarer er typisk for en motor som går formagert. Bernt Redigert 25.April.2010 av Bernt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 (redigert) Dyser som er 2nr mindre. Fra 38 til 36. Mindre luft, mer bensin. Kan jo forsåvidt stemme med det du sier om choken. For mager blanding. Men for meg er det egentlig bare synsing ennå. Jeg er fortsatt for lærling å regne i dette selskap. Redigert 25.April.2010 av Double Weber (see edit history) Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Bernt Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 En motor bruker ca 9000 liter luft for å bruke 1 liter bensin. Mulig du kan gå så mye som 4 nr ned i dyse nr. Når vi bytter bensindyser går vi gjerne 1 nr pr gang, men med luft dyser må vi gå flere nr for å få noe særlig virkning Bernt Sitér dette innlegget Link to post
MindViruz Svart 26.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Ringte til Bjordal og Madsen i dag. Han sa han bare fikk opp en slik på skjermen, og at det ikke var flere å velge mellom. Ergo bare en størrelse. Betyr dette at den er justerbar, eller at det ikke er noe jeg kan gjøre med saken? Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Be han å kontakte Fiche Marine teknisk så får han det som skal til. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
MindViruz Svart 26.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 (redigert) Ok. Da skal jeg gjøre det, eller er det best å kontakte dem selv? Men sånn helt konkret hva er det jeg skal si jeg trenger. Tanker da på nøyaktig navn og størrelse på den tomgangsdysen. Redigert 26.April.2010 av MindViruz (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Ta ut den gamle og se hva som står på den eller gi dem model og serie nr så finner de det ut Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 HER er en manual du kan bruke. Har hørt mye bra om clymer manualene, skal ordne meg en slik en selv snart til min motor. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
MindViruz Svart 27.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Takk for det, jeg tar å bestiller en slik manual :) Sitér dette innlegget Link to post
MindViruz Svart 12.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Da har jeg fått svar fra Bjordal og Madsen, Fische Marine og Forgasserservice. De dysene jeg ønkser er ikke mulig å få tak i er svaret jeg har fått. Virker som den hikker litt mindre nå som det er blitt varmere i luften. Gikk faktisk helt fint til å begynne med i dag, men så senere begynte den i hikke litt, og faktisk kubbet ett par ganger når det kom ett hikk. Men den starter øyeblikkelig igjen. Hva kan jeg så prøve å gjøre? Bare en liten tanke jeg fikk: Kan det kanskje skyldes fuktighet i bensinen? Jeg har brukt kondensfjerner i bensinen, og skiftet bensin filter. Men ingen forskjell.. All hjelp taes hjertlig godt i mot :) Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Ser at man kan beregne årsmodell ut fra bokstavene på motornummer på Johnson. Noen som har tilsvarende på Evinrude ?? Min er en 100hk V4 med motornummer SE100WTFLA. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 denne? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Avsluttet_1 Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.