Jump to content

100hk Johnson 2t 1991 "hoster/fusker" litt på tomgang. Råd ønskes.

MindViruz

Recommended Posts

I usa er vel tgjennomsnit tempen høyere en i Norge pluss litt slitt motor. Bensin er dyrt og miljø er sårbart

Av erfaring ville jeg byttet dyser.

Bernt

Så du ville ha byttet skruene til 2 nummer større hull, har jeg forstått deg rett? (mer luft/mindre bensin?)

Forresten. Når jeg starter båten, holder jeg inne choken litt, så må jeg slippe choken for ellers kubber den, så øker turtallet, men snart synker det igjen så må jeg trykke inn choken igjen for at den ikke skal kubbe, og sånn går det noen ganger før den er blitt varm nok til å holde høyt turtall en stund uten choke. Altså av og på, og av og på med choken noen ganger når jeg starter den.Så må jeg holde ganske høyt turtall i noen minutt før jeg kan roe det ned, ellers kubber den igjen.

Kan det være informasjon som kan være til hjelp i denne sammenhengen?

• 3 uker senere...

Da har jeg fått svar fra Bjordal og Madsen, Fische Marine og Forgasserservice.

De dysene jeg ønkser er ikke mulig å få tak i er svaret jeg har fått.

Virker som den hikker litt mindre nå som det er blitt varmere i luften. Gikk faktisk helt fint til å begynne med i dag, men så senere begynte den i hikke litt, og faktisk kubbet ett par ganger når det kom ett hikk. Men den starter øyeblikkelig igjen.

Hva kan jeg så prøve å gjøre?

Bare en liten tanke jeg fikk: Kan det kanskje skyldes fuktighet i bensinen? Jeg har brukt kondensfjerner i bensinen, og skiftet bensin filter. Men ingen forskjell..

All hjelp taes hjertlig godt i mot :)

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...