bella580C Startet 25.April.2010 Del på Facebook Startet 25.April.2010 Hei. Da hva ny båten kommet hjem (på land føreløpig) Men no skal vi prøve å få litt varme i båten. Noen tips om den beste monteringsplassen ? Hva en skal ta hensyn til osv. Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Lodda Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Grattis med nybåten! Du får slenge ut noen bilder ;-)) Hvordan gikk turen? Har du wallasvarmer fra før eller skal du kjøpe en? (vurderer å montere varmer selv, men usikker på type og størrelse) Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
bella580C Svart 26.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2010 Heisann. Ikke kommet meg helt enda. Blei fryktelig langt å dra med den. Men no er båten gått over, funnet noen småfeil som blir rettet opp så snart delene kommer fra importør. Lyst på varme i båten ja, under kalæsje må da gå ann få litt varme. Skal no på båtmesse i Sandnessjøen om 14 dager. Båten blir stående i hagen til helga, da skal den sjøsattes. Først til bøye utafor huset vårt også til Nesna når det blir litt varmere i været. Skal ta litt bilder etter rengjøring denne uka. Skal tømme tanken i dag. Båten har stått ute i 1,5 år med halv tank. Ikke lurt bruke den gamle bensin da. Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Lodda Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Ja, tror nok turen ble lang... når dro du og når var du tilbake? Får du delene på garanti eller tar du kostnadene selv? Vi vurderer som sagt varmer selv, men er veldig usikker på størrelse og type. Hadde vært kjekt med litt "lunk" under kalesjen på kalde sommerkvelder ;-) Vurderer også å montere vinsj, men må se hvordan det lar seg gjøre oppi båten først. Er nok lurt å tømme tanken, ja. Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
index Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Hvorfor vil du ha Wallas? De har ikke særlig godt ord på seg. Jeg ville heller ha gått for en Eberspächer, D2 eller D4 alt ettersom hvor mye varme som ønskes. Da får du i det minste en pålitelig varmer... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bella580C Svart 26.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2010 Hmmm, hvor får jeg tak i dette? Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
bella580C Svart 26.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2010 Glemte svare deg Lodda. Jeg dro 02 på natta, måtte til Hemnes å hente ny hengeren. Den hva på turen til rørvik. Ett knall vær, men ikke fremme før 08.45. "Pakket" ut båten og satte inn to nye batterier før en kar fra marinaen kom og starta den. Etter to omdreininger starta den. Og det etter 17 mnd stillstand.JiPPi Kranbil kom ca kl.13.00 og heiste båt på hengeren. Litt av et skue da båten måtte heises over andre i opplag.. Litt mat også hjemtur kl.14.30. Kjørte i 20 km/t de første 5 mil..hehe. Så gikk det unna,skjønte at båten satt godt på henger og farten lå mellom 60-80. Vel hjemme kl.21.20, da hva eg lei og sliten. 100% konsentrert på hele turen. Tror ikke kostnader for de feil på båten er store. Bare lanterne foran,en skroggjennomføring,dusjhode og kran til vask. Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Lodda Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Ja, slike turer tar på... har hatt noen tilsvarende turer med Ibizaene på slep fra Oslo til Mo. Turen opp var mye lettere enn nedover da man visste man kunne kose seg med båten når man kom oppover, hehe. Bra det ikke var store kostnader på utbedringer. Men flott at du og båt kom dere hel hjem! Ang. Wallas/Eber... så får Eber bedre omtaler enn Wallas. Er usikker selv på hva man evt. skulle investere i, men blir nok å lete etter Eber som 1 pri. Men trenger en relativ stor sak for når man setter opp alle kalesjedelene får fan 25 fot med innkledd båt, hehe. Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
bella580C Svart 27.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2010 Der hva kalæsjen iprignert. Litt av en jobb. Måtte maskere alle vinduene først. Tørke et dogn no, så skal sømmene gås igjennon. Lar en skomaker gjøre jobben Men tror du ikke det snør her nord. 3-4 cm på kort tid...æsj Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Slingsen Svart 27.April.2010 Del på Facebook Svart 27.April.2010 (redigert) Har nettop monter wallas 2400 i min bella 620 DC. Er fornøyd med monteringen og warmen. Det kunne vært bedre varme men på denne tiden av året bruker vi ikke båten mye. Fikk 12 grader i båten ved 25 knop marsjfart og -2 grader ute. Fikk et båtverksted til å lage eget feste til wallasen og ta skroggjennomføringen. Er redd for at den kan rist løs. Resten tok jeg selv. Har 2 store dyser fremme på hver side som man kan vri. Wallas eller ikke wallas, tja. Måtte skifte sikring og glødetråd før jeg fikk wallasen i gang. Det er forsåvidt en enkel sak når man har gjort det en gang. Mikuni skal hvis være det beste, koster litt men man er jo interesert at det skal virke i ettertid. Jeg monterte wallasen bak på babord side. I trappetrinnene som går opp fra leideren er det lagringsrom. Innvendig i båten helt akter er det mye rom som ikke er i bruk. Festet ble skrudd fast med gjennomgangsbolter og forsterkninger fra rommet bak i båten og inn i lagringsrommet over leideren. Vises kun når man åpner luken. Helt greit å komme til og lett å etterfylle lampolje på tanken. Redigert 27.April.2010 av Slingsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 28.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2010 Takker for opplysninger. Blir nokk en Wallas på oss. Bare finne en plass å sette den.... Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Slingsen Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 Wallas er grei den. Hvis du går på www.malfix.no så har dem de billigsted wallasene på markedet. Du må nok ha minimum en 2400. Husk å kople wallasen direkte på forbruksbatteriet og IKKE om hovedstrømbryteren. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 (redigert) Takker for opplysninger. Blir nokk en Wallas på oss. Bare finne en plass å sette den.... Godt valg!! Bruker mye mindre strøm enn Ebär. Lykke til......... Redigert 28.April.2010 av Wallas Service (see edit history) Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Wallas Service Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 Wallas er grei den.Hvis du går på www.malfix.no så har dem de billigsted wallasene på markedet. Du må nok ha minimum en 2400. Husk å kople wallasen direkte på forbruksbatteriet og IKKE om hovedstrømbryteren. Ikke bare Malfix som har gode tilbud på Wallas. Nye varmere og kokeapparat på kampanjetilbud over hele landet akkurat nå. Sjekk linken: http://www.wallas.com/campaign/no/campaign.php Komplette pakker med det du trenger......... Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Slingsen Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 Sant det. Men det e ikke billigere totalt ! Har regna på det ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.