båtmann28 Startet 25.April.2010 Del på Facebook Startet 25.April.2010 hei, oppdaget da jeg skulle starte opp motoren at det lakk, rundt oljekjøleren på min volvo penta aq151a. er det noen som kjenner til innfestningspatenten på disse kjølerørene, de virker jo som om de bare er presset på plass eller har de vært festet på en annen måte som kanskje har tæret bort med årene. alle svar mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.April.2010 Del på Facebook Svart 25.April.2010 Kjenner ikkje til kjølere på på din motor. Men generelt så er det vel masse små rør i lengden, som det strømmer kjølevann igjennom. I begge ender er det loddet på lukkeplater som holder sjøvannet adskilt fra olje. Ytterrøret med de to stussene til oljeslange rer også loddet fast til denne endeplata, slik at oljen sirkulerer inni det store røret, og på utsida av alle de tynne. Lekker det olje ut i friluft er du heldig som fikk lekkaje slik at du oppdaget det. Kunne gått nokre liter ut sammen med eksosen, og ført til endel feilsøking ellers. Kanskje ein lokal smed kan kikke over og forsøke lodde evt feil på den. Evt lekkasje mellom olje og friluft skyldes ikkje tæring men tretthetsbrudd pga montering feks. Bør kunne fikses. Var det tæringsskader hadde eg kikket meg om etter ein ny. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
matglede Svart 25.April.2010 Del på Facebook Svart 25.April.2010 kan nok høres ut som tæring ja....... alternativt en vinterkonservering som ikke var videre vellykket Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.