Jump to content

Prissetting av brukt plotter (Raymarine C80)


Enzo

Recommended Posts

Jeg har en Raymarine C80 her som jeg vurderer å bytte ut i et oppsett med radar av et annet merke, er det noen som kan gi en pekepinn på hva man kan tørre å forlange for en slik plotter ?

 

Den er innfelt i dag men jeg har også liggende det som skal til for å kunne montere den frittstående.

 

Ser det ligger en på finn.no som er brukt til 8000.- er det reelt mulig å få så mye for en slik ?

Link to post
Share on other sites

En slektning av meg, som har utdannelse udi økonomiske fag, uttaler at "en gjenstand er verd det noen er villig til å betale for den".

 

Priser på elektronikk, ikke bare i maritim sammenheng, er generelt i fritt fall. En venn av meg med kompetanse på området forteller meg at når han skal til byen og kjøpe et brød og en computer, kjøper han brødet først, for det har holdbarhetsdato noen dager frem....

 

For båtelektronikk vil jeg tro at prisen er avhengig av hva kjøperen ser som viktig. For noen er det vesentlig å ha siste modell, og da faller prisen raskt. For andre er det funksjonalitet som teller, for de fleste av oss vil jeg tro det er en kombinasjon av de to. Jeg synes jeg fikk en kjempedeal da mitt gamle utstyr var betaling for hjelp med å monter det nye.

 

Konklusjon: Averter med en pris, men vær forberedt på prutningsmonn og tid for å vente på "den rette" kjøper.

Laholm

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei, jeg er muligens interessert i din plotter dersom du vil selge. :flag_bp:

 

 

 

Jeg har en Raymarine C80 her som jeg vurderer å bytte ut i et oppsett med radar av et annet merke, er det noen som kan gi en pekepinn på hva man kan tørre å forlange for en slik plotter ?

 

Den er innfelt i dag men jeg har også liggende det som skal til for å kunne montere den frittstående.

 

Ser det ligger en på finn.no som er brukt til 8000.- er det reelt mulig å få så mye for en slik ?

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...