------------- Startet 25.April.2010 Del på Facebook Startet 25.April.2010 Hei Hvor fort seiler en Bavaria turseiler? Tenker da på en båt i størrelsen 32-38 fot.. I forskjellige vinder da selfølgelig,, Finnes det noe polardiagram for disse båtene? Har hørt om noen som seilte en Bavaria 34, med rullestorseil og rullegenoa, i liten kuling i åtte knop.. Ikke på en surf eller noe, men jevnt på syv-åtte knop.. Er dette bra eller helt OK? Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 En tommeregel er at båten seiler like fort i knop som vannlinjelengden i meter. Er vannlijen 9 m vil det si at teoretisk topp fart er 9 knop. Mot vinden er det tvilsomt om en oppnår teoretisk max hastighet. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Sun Flyer Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 7-8 knop på en 34-foter i kuling er helt normalt. Men det var nok ikke på kryss. Tipper 6,5 knop maks på skarp kryss ved ca 45 grader på sann vind. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Caramba Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Ikke mange polardiagram å oppdrive for Bavaria, men du får en indikasjon på båtens fartspotensiale ved å studere "lys tall" og "seilfaktor" på : www.seiling.org Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Er dette bra eller helt OK? Det er hakket dårligere enn min 28 år gamle svenske. Ellers har jeg hørt at disse båtene kan folde ut vingene og fly gjennom lufta. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 hvor langt er et tau? :) Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 fra ende til ende Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
jandrea Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 halvparten av antall runder på Bislet. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.