Dieselboy Startet 25.April.2010 Del på Facebook Startet 25.April.2010 Har en varmtvannstank på 30 liter. Vannet varmes av kjølevannet til motoren, samt en nylig oppdaget 1500w 220 volt kolbe. Noen som har et godt tips om hvordan rengjøre en slik uten å ta den ut av båten. Noen form for utsyring, tenker da å blande ut sitronsyre å fylle på ????? En annen ting jeg tenker på i forbindelse med varmtvannstanken og kolben - sette inn en sirkulasjonspumpe på kjølevannet slik at dette sirkulerer til varmeapparatet og vil da ha til oppvarming av salong etc. Noen meninger om dette?? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Kjenner ikkje til rensesystemer for VV tank, men her er det jo bare å være kreativ Sirkulsjonspumpe fungerer greit. Nabobåten min holder motor varm hele vinteren med sin bereder på denne måten. Ikkje nok til å bli kose-varmt i salongen vil eg tru. Men en lunk til vinternatt blir det iallefall ....men om du tenker å bruke det sammen med defroster? trekker mykje strøm de. Radiator skal være bra, finnest med små strømgnitne vifter vist Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bitteliten Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Hvorfor er det behov for å rense den da? Enkleste er kanskje å ta ut kolben. Har du defroster kan du bruke det som varmeappart med sirkulasjonspumpe. Effekten avtar selvfølgelig etterhvert som kjølevannet mister varme Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Jeg ville vel heller kloret helt ferskvannssystemet enn å leke med syre. Ha på klor, tapp i alle kraner til det lukter klor og la det stå noen timer før du kjører tanken tom for vann via alle kranene. Så fyller du på kun rent vann og gjentar prosedyren med skylling til det slutter å lukte/smake klor av vannet. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Dieselboy Svart 26.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2010 Hvorfor er det behov for å rense den da? Enkleste er kanskje å ta ut kolben. Har du defroster kan du bruke det som varmeappart med sirkulasjonspumpe. Effekten avtar selvfølgelig etterhvert som kjølevannet mister varme Rense - enkelt, kommer mye brun gruff fra varmtvannskranen. Kjølevannet mister varme - tror ikke det da det er elektrisk kolbe i berederen på 1500 watt ... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.