Jump to content

Løsning for å feste vimpel i stag av tynne wire?

S/Y Ørnen

Recommended Posts

Lekker båt du har!

To mulige løsninger

1. monter et beslag under salingshornet og et litet "kryssholt" i sort plas (eller syrefast) på masta. Fest en flaggline.

2. På wiren setter du en liten wireklenne (ser ut som en U med mutter i hver ende). Her fester du øverste lina på vimpelen. Den nederste lina binder du fast med dobbelt halvstikk.

Du trenger en liten blokk, et buntebånd (svart), vevtape.

Fest blokka med buntebåndet, stram godt, ikke klipp av "halen".

Legg "halen" av buntebåndet langs vantet (wiren), og fest et par tørn med vevtape rundt wiren og "halen"

Dette har holdt bra for meg i årevis mens jeg hadde mast uten salingshorn.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

tja - jeg regner med at det fungerer - det var ingen muligheter for å velge annet enn hente (kr 0), og to pakkeløsninger (DFDS/TollpostGlobe og Servicepakke Posten) med priser på langt over 100 kroner.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...