Jump to content

spørsmål om sparkling/forarbeide før maling av glassfiberskrog

jensemann2

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle male seilbåten min nå før den settes på vannet. Den er av farge bleknet Viksund-gul originalt (32 fots Oksø seilbåt).

Den har endel riper, ikke så dype at de går gjennom gelcoaten. Jeg har sparklet en del av de med gelcoat rep. sparkel og pusset jevnt med rondellsliper med 120 papir. Er det for grovt? Hva med resten av skroget? Må jeg pusse hele skroget med 600 papir for å få en OK finish, eller holder det med grovere pussing?

Hva med grunningen, må den pusses over helt til slutt også, før jeg maler toppstrøk?

Sliter litt med å få tak i hva du egentlig lurer på. Det kombinert med at det nok finnes 750 andre tråder om tilnærmet samme emne gjør kanskje sitt til at responsen er dårlig.

Personling synes jeg 120 papir er alt for grovt som siste puss før grunning, men det kommer jo helt ann på hvor kravstor du er til finish. Jeg har også brukt biltemas 2-komp grunning og hadde ikke behov for å tynne den.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...