Kjellu Startet 28.April.2010 Del på Facebook Startet 28.April.2010 Hei jeg har en jenneau 45.2 med to ratt. Det ene rattet knirker og må greases opp. Problemet er at jeg ikke får løsnet rattet. For meg virker det ut som at det er en aksling og med en gjenget sylinder utenpå. Det er en (styrings?)hakk i sylinderen. Jeg klarere ikke å dra av sylinderen. Må jeg bruke en ters eller er det en annen måte å løsne dette på? Sitér dette innlegget Kjellu Link to post
Volvomekanikeren Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 Du må bruke denne lure tingen Her Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Kjellu Svart 28.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2010 Er det bare å dra til? Finnes det ikke en splint? Sitér dette innlegget Kjellu Link to post
Volvomekanikeren Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 Du fester den rundt rattet, så tar du en skiftenøkkel og skrur til, så tvinger du den av sylinderen Vist du har knaggratt, så har du mest sannsynelig ett messing deksel i front av rattet, den er skrudd fast, og nor du løsner det dekselet kommer du frem til en stor mutter som holder rattet på plass Har noen bilder fra mitt ratt, og hvordan det skal gjøres Her er dekselet i front av rattet: Nor den er av kommer du frem til skruen, og den skrur du av. Så tar du en ters og skrur det av, og får dette resultatet Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 Oja, jeg så no at det er en seilebåt du har, en jenneau 45.2 Då er jeg ikke helt sikker på hvordan låsesystemet er der, men kansje samme løsningen? Vist ikke er det garrantert noen som vet det Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Sun Flyer Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 Hei jeg har en jenneau 45.2 med to ratt. Det ene rattet knirker og må greases opp. Problemet er at jeg ikke får løsnet rattet. For meg virker det ut som at det er en aksling og med en gjenget sylinder utenpå. Er du sikker på at du må av med selve rattet? Knirkingen kommer vel fra mekanismen bak rattet. Og den når du vet å enten skru av kompasset på pidestallen foran rattet, eller krype inn fra undersiden. Det gjøres ved å fjerne finerskottet i akterkant av stuerommet i benken på den aktuelle siden. Og så kryper du inn? Det vil overraske meg om knirkingen kommer fra selve rattet. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.