S/Y Ørnen Startet 28.April.2010 Del på Facebook Startet 28.April.2010 (redigert) hallo alle lærde! Jeg trenger hjelp til å definere dreieretning på motoren eller egentlig på generator/dynamo. Generatoren tok kvelden og jeg må finne en erstatning, da kom spørsmålet opp fra leverandøren, grunnen er at det finnes både høyre og venstre dreiende og det fremgår ikke av servicemanualen hvilken retning som er i bruk på denne motoren. Det er Tempest BMC Captain 1.5L 31(36?)HK carianten fra 1978. Grunnen til ønsket er kjølevifta på generatoren, den vil bli altfor varm om vifta er for feil dreieretning. Jeg kan fine dt ut ved å kjøre til båten og la startmotoren svive et par omdreininger, men det er 2 timers bilkjøring og det lot seg ikke gjøre i kveld, derfor dette spørsmålet med et lønnlig håp om at noen av dere kanskje vet? Redigert 28.April.2010 av ´Ørnen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 Når du står bak motoren er dreieretning mot høgre, i alle fall på min 1,5 BMC. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Ørnen Svart 28.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2010 heisann! Tusen takk, da var en lang biltur spart! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.