jat Startet 28.April.2010 Link til dette innlegget Startet 28.April.2010 Når jeg åpner Mapsource så finner den minnebrikken men ikke noen data selv om jeg har flere waypoints og ruter liggende. Må det gjøres innstillinger på kartplotteren slik at den lagrer til brikken? Er det mulig å overføre data andre veien, til brikken? Sitér dette innlegget Link to post
dorgefart Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Det enkleste er å bruke Garmin sitt HomePort program, da kommer kartet frem på pc og du kan planlegge ruter mm på pc og det legges automatisk på kartbrikke. Du kan også andre veien kopiere spor logg mm fra 525 til kartbrikke og fra kartbrikke til pc via HomePort. Sitér dette innlegget Link to post
Veradogutt Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Hei, Jeg har en 525s. Etter tips fra dorgefart har jeg installert HomePort og får brukt kartet mitt som jeg har på en sd-brikke. Noen som vet hvordan, dersom mulig man kan utveksle tracks og ruter mellom HomePort og plotteren? -j- Sitér dette innlegget ~det jamna se' i skynå!~ Link to post
Trond Iversen Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Hei, Bruk en tom SD brikke, og sett den inn i plotteren først. Dette for å "formatere" brikken til bruk i Garmin plotter. Da kan du legge over wp og ruter fra plotteren og inn i HomePort. Da vil brikka komme opp under Devices, med undertittel på plotter m/serienummer. Da er det bare å merke alle punktene, høyreklikke og dra de over til brikka.... MVh Trond Sitér dette innlegget Link to post
Veradogutt Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 (redigert) Nå har jeg lært meg litt om HomePort. Det er jo et skikkelig avansert verktøy! -Gøy å lage ruter og waypoints på PC -Evt veldig nyttig og interessant å kunne kikke rundt i sjøkartet heime i sofakroken. -Eller sjekke tidevannstabellen. Fin grafisk fremstilling. Men dette blir jo spesielt kraftig når man kan utveksle spor, ruter og punkter mellom plotter og PC - begge veier! Oppdaget nettopp at her ligger mange spor fra forrige eier av båten/plotteren. hihi. Så nå er det berre å undersøke om det har vært noe rå-kjøring... ;-) Neida, men uansett artig å se på hvor en har vært, med detaljer som tidspunkt, fart, dybde og posisjon grafisk fremstilt med høy oppløsning. (typisk 5-6 punkter i minuttet ser jeg) Anbefales! Redigert 29.April.2010 av Jacobi (see edit history) Sitér dette innlegget ~det jamna se' i skynå!~ Link to post
jat Svart 30.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Takk for tips. Ha fått importert alle ruter spor etc. fra gamle plotteren, men får ikke frem spor waypoints fra nye plotteren. Jat Sitér dette innlegget Link to post
Veradogutt Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 På siden: http://www8.garmin.com/support/userManual.jsp kan du laste ned norsk brukermanual. Den var til stor hjelp for meg. På side 27 i 525s-manualen står det: Slik overfører du data til og fra et SD-kort: 1. Sett et SD-kort i SD-kortsporet forran på enheten 2. Velg Informasjon > Brukerdata > Datautveksling i skjermbildet Hjem 3. Gjør ett av følgende: -Velg Lagre på Brikke hvis du vil lagre veipunktene, rutene og sporene på SD-kortet -Velg Integrer Fra Brikke hvis du vil overføre data fra SD-kortet til enheten og slå dem sammen med eksisterende GPS-data -Velg Erstatt Fra Databrikke hvis du vil overskrive elementer på enheten Slik jeg forstår blir "ekstra informasjon" lagret i en filer som man kan gi navn. Mao man kan ha flere slike filer. Feks pr sesong eller en fil bare for en ferietur alene med ruter, spor og punkter. Håper dette var til hjelp. Sitér dette innlegget ~det jamna se' i skynå!~ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.