Jump to content

Montere QL 300 flaps på Ibiza 20

Luco

Recommended Posts

Da er interceptorene montert. Gikk greit med hulltakingen - akterspeilet er 56 mm tykt om det er noen som lurer på det, og jeg tok vekk lenseslangen for sikkerhets skyld. Kom inn akkurat i overkant av den.

Da er det bare å få fatt i mente marine utstyret - noen som vet om det går an å funksjonsteste interceptorene uten styringsenheten (eksempelvis med å sette spenning på kabelpluggen)?

• 4 uker senere...

Ferdig testet. Funker som bare det - og båten er blitt en helt annen. Med interceptorene helt nede i lav fart går båten rett frem istedenfor å vingle fra side til side (typisk drevbåt). Båten planer allerede i 12-14 knop og med automatikken fra mente marine er det bare å la trimplanene styres av seg selv. Sidevind er ikke lenger noe problem og båten tar motsjø mye bedre enn før. Jeg er veldig fornøyd.

Redigert av Ibiza 1 (see edit history)
  • 1 måned senere...

Ferdig testet. Funker som bare det - og båten er blitt en helt annen. Med interceptorene helt nede i lav fart går båten rett frem istedenfor å vingle fra side til side (typisk drevbåt). Båten planer allerede i 12-14 knop og med automatikken fra mente marine er det bare å la trimplanene styres av seg selv. Sidevind er ikke lenger noe problem og båten tar motsjø mye bedre enn før. Jeg er veldig fornøyd.

Hei.

Kjøpte nettopp en Ibiza 21 touring 2005.

Fornøyd med båten, men kunne tenke meg å montere disse QL 300 flapsene, hvis det fjerner vinglingen i sakte fart? I tillegg til de andre fordelene de gir.

Har du en link til hvor det ble kjøpt, og hva trenger jeg?

Fint hvis du har noen bilder av monteringen både utvendig og innvendig.

Mvh

Arvid

Jeg kjøpte interceptorene på finn.no - det var en som hadde et sett til overs, inkludert kablene fra interceptorer til styreenhet. Om du går for automatikken fra mente marine trenger du ikke mer enn interceptorer og kablene fra interceptorer til styreenhet fra Volvo Penta QL. Resten av systemet tar mente marine seg av. Jeg bestilte det på www.mente-marine.com. Av en eller annen grunn ble det mye billigere enn å bestille fra norsk distributør som er Engbo.

Jeg tok ingen bilder av monteringen, men det er godt forklart i bruksanvisningene.

Redigert av Ibiza 1 (see edit history)

Jeg kjøpte interceptorene på finn.no - det var en som hadde et sett til overs, inkludert kablene fra interceptorer til styreenhet. Om du går for automatikken fra mente marine trenger du ikke mer enn interceptorer og kablene fra interceptorer til styreenhet fra Volvo Penta QL. Resten av systemet tar mente marine seg av. Jeg bestilte det på www.mente-marine.com. Av en eller annen grunn ble det mye billigere enn å bestille fra norsk distributør som er Engbo.

Jeg tok ingen bilder av monteringen, men det er godt forklart i bruksanvisningene.

Takk, tror jeg får prøve meg på dette.

• 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...