ut mot havet Startet 29.April.2010 Del på Facebook Startet 29.April.2010 Hei. Er det nokon som handler hos ASAP Supplies i England? Eg ser at prisene er lave i forhold til Norske priser, kva kjem i tillegg til prisene som er oppgitt? Vurderer å kjøpe deler til Leyland slik som filter, varmeveksler og diverse servicedeler. Ser at ein varmeveksler er prisa til under 500 kr. Kva må eg betale når eg henter den på postkontoret? Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 (redigert) Her får du litt info ang. toll og mva ved handel av varer fra utlandet: http://toll.no/templates_TAD/Subject.aspx?...;epslanguage=no Redigert 29.April.2010 av littmild (see edit history) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
ut mot havet Svart 29.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2010 Stemmer det at deler til motor er tollfrie? Sitér dette innlegget Link to post
onkel_ove Svart 30.April.2010 Del på Facebook Svart 30.April.2010 Hei. Det stemmer at varene er tollfrie, kun mva. Nesten alt er tollfritt inn til Norge. Er kun matvarer, klær, sko, forbrenningsmotorer, etc igjen. Alt av varer som kan innføres eller utføres til/fra Norge (utenom energi -les kraft/strøm) står oppgitt i tolltariffen (som du finner kopi av på toll.no) Hver vare er oppgitt med en tolltariffkode på 8 siffer, og da finner en og toll og avgifter (mva og evntuelle særavgifter) Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
index Svart 30.April.2010 Del på Facebook Svart 30.April.2010 Ser at ein varmeveksler er prisa til under 500 kr. Kva må eg betale når eg henter den på postkontoret? 500 pund, ikke kroner! Dvs 5500,- kroner, pluss 25 prosent moms og pluss frakt og fortollingsgebyr etc. Cirka 8000,- rundt regnet når du henter den ut fra postkontoret. Ikke så ille det, hvis du har behov for en slik... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ut mot havet Svart 30.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2010 index du har rett, selfølgeleg er prisen i pund og kursen er vel litt over 9 kroner no. Kor mykje er fortollingsgebyret? er litt vanskeleg å finne ut av... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.