2xDiesel Startet 29.April.2010 Del på Facebook Startet 29.April.2010 Hei! Har et drev fullt av "majones". Noen som vet om det er noe hokus pokus å plukke dette fra hverandre selv og bytte pakningssett? Noen som har gjort dette selv? Takker for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 (redigert) Kjenner ikke helt dette drevet, men tipper ikke det er så veldig forskjellig fra de eldre som jeg kan mer om. Det sitter noen simringer langs innre og ytre aksel, deretter ved knuten og evt. ved girvelger (usikker på din modell). Alle disse stedene, samt skjøt av de forskjellige delene (undervannshus til girhus og lignende) kan det lekke inn. Generellt sett, så er det litt jobb og en del spesialverktøy som må til. Er du litt "tusenkunstner", så fikser du dette ved å kjøpe en del spesialverktøy (du får mye på biltema til å dytte ut simringer og presse inn nye). Avtrekkere og annet kjøpes hos en VP forhandler. De er faktisk ikke så dyre, og letter jobben betraktlig. Men, du MÅ ha teknisk manual for drevet. Alt skal på plass korrekt i riktig avstand til hverandre og med riktige moment. Sjekk om det ligger noe i dokumentarkivet her på baatplassen. Les gjennom dette og se om det er noe du fikser selv. Ellers er en god start å finne ut hvor det lekker. Skaff deg en vakuum/trykk tester. Mister du trykk, kan du se hvor det bobler, mister du vackuum, kan du prøve å helle litt tykk olje på de forskjellige stedene for å se om det hjelper litt. Husk å ha drevet tomt for olje når du utfører disse testene. Redigert 29.April.2010 av Larspo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 29.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2010 (redigert) Takk for det. Skal trykkteste på søndag så får vi se hva utfallet blir. Kan være verd å kjøpe litt spesialverktøy og bruke noe tid sett i lys av hva det koster med et brukt, eventuelt byttedrev Sliter med å finne noen verkstedhåndbok for DP-G drevet, men det kan jeg kanskje få kjøpt hos en Volvo forhandler! Redigert 29.April.2010 av 2xDiesel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 2.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 Trykktestet i dag! Problemet lå i girsjalteren i øvre gearhus. Det var lekkasje mellom godset i drevet og anleggsflaten på sjaltemekanismen. (bilder kommer) Uten å trekke noen konklusjon kan det se ut som dette er et problemområde da begge drevene mine var sauset inn med en blanding av pakkningssement og silikon i skjøten! Det andre drevet var potte tett! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.