Lars Eide Startet 29.April.2010 Del på Facebook Startet 29.April.2010 Lurer på kor det er best å få tak i ekspansjonstank/utluftingstank eller kva en vil kalle det på ca 3 liter Har problemer med mitt nye varmeanlegg i båten. Sirkuleringa fungerer veldig fint heilt til ei lita jævla boble sniker seg inn til sirkulasjonspumpa, då er det bomm stopp på sirkuleringa Skulle gjerne hatt en ekspansjonstank med to slangenippler (16mm) på ca 2-3 liter slik at kjøleveska renner gjennom for da er en heilt sikker på at lufta ikkje blir sugd inn i pumpa Trenger ikkje med sikkerhetsventil da dette ekisterer på moto, men skader heller ikkje Sitér dette innlegget Link to post
aloma Svart 30.April.2010 Del på Facebook Svart 30.April.2010 Gikk på det lokale høggeriet og fant en passe tank da jeg trengte en for ca 2år siden.(Volvo 760 tror jeg). Valgte den fordi festet passer rett på vegg. Om ikke slangene passer finnes det jo overganger. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Eide Svart 9.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 Jo, høggeren har det meste Takker Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 Hei. Jeg hadde også problemer med å kjøre igang mitt vannvarmeanlegg. Jeg monterte et t-stykke med kran på toppen av sløyfen ut og inn av vannvarmeren. På t-stykkene monterete jeg slanger som via to Y-er går inn på slangen til ekspansjonstanken. Av og til etter at jeg har kjørt i gang anlegget åpner jeg kranene slik at luft går opp i ekspansjonstanken. Slangen fra ekspansjonstanken går inn i et t-stykke rett før sirkulasjonspumpen. Når man fyller systemet vil sirkulasjonspumpen få vann med en gang og slipe å suge luft. Etter at jeg gjorde dette har anlegget fungert utmerket. Jeg har også brukt en ekspansjonstank fra en Volvo 740. Grunnen til at jeg monterte slanger fra luftekranene var at jeg ungikk søl ved lufting. Det jeg nå vurderer etter at jeg har montert termostat på alle viftekonvektorne er en trinnløs turtallsregulering av viftemotorene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.