Jump to content

Kor kjøpe ekspansjonstank


Lars Eide

Recommended Posts

Lurer på kor det er best å få tak i ekspansjonstank/utluftingstank eller kva en vil kalle det på ca 3 liter

 

Har problemer med mitt nye varmeanlegg i båten.

 

Sirkuleringa fungerer veldig fint heilt til ei lita jævla boble sniker seg inn til sirkulasjonspumpa, då er det bomm stopp

på sirkuleringa :headbang:

 

Skulle gjerne hatt en ekspansjonstank med to slangenippler (16mm) på ca 2-3 liter slik at kjøleveska renner gjennom for da er en heilt sikker på at lufta ikkje blir sugd inn i pumpa

Trenger ikkje med sikkerhetsventil da dette ekisterer på moto, men skader heller ikkje :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei. Jeg hadde også problemer med å kjøre igang mitt vannvarmeanlegg. Jeg monterte et t-stykke med kran på toppen av sløyfen ut og inn av vannvarmeren. På t-stykkene monterete jeg slanger som via to Y-er går inn på slangen til ekspansjonstanken. Av og til etter at jeg har kjørt i gang anlegget åpner jeg kranene slik at luft går opp i ekspansjonstanken. Slangen fra ekspansjonstanken går inn i et t-stykke rett før sirkulasjonspumpen. Når man fyller systemet vil sirkulasjonspumpen få vann med en gang og slipe å suge luft. Etter at jeg gjorde dette har anlegget fungert utmerket. Jeg har også brukt en ekspansjonstank fra en Volvo 740. Grunnen til at jeg monterte slanger fra luftekranene var at jeg ungikk søl ved lufting. Det jeg nå vurderer etter at jeg har montert termostat på alle viftekonvektorne er en trinnløs turtallsregulering av viftemotorene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...