Sebaldus Startet 30.April.2010 Del på Facebook Startet 30.April.2010 Kunne tenkt meg en løsning der jolla slepes fra en blokk festet på akterspeilet med slepetauet videre til en avlaster. Ville da vært raskt og enkelt å slakke ut/stramme inn. Noen som har prøvd en slik løsning og vet om utstyr som duger? Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 30.April.2010 Del på Facebook Svart 30.April.2010 En vanlig Spinlock XAS avlaster for seilbåter har max SWL på 575 kg. Det burde vel holde? http://maritim.no/product.aspx?id=22631&am...upkey=010007001 Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Ask Svart 30.April.2010 Del på Facebook Svart 30.April.2010 Hei Du skriv ikkje kor stor jolla er, eller kva type det er. Eg synest at 575 kg, som nevnt i forrige innlegg, høyrest ut til å vera i miste laget. Eg har imidlertid ikkje noko erfaring med dette å visa til. Eg trur at krapp sjø og litt vatn i jolla kan gje store belastningar på avlastaren. Om det er fare for meir gnag på tauet veit eg ikkje. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 30.April.2010 Del på Facebook Svart 30.April.2010 SWL = safe working load. Medmindre ingeniøret som har konstruert den har vært Engelsk, er bruddlasten 3ggr SWL.... Mer enn solid nok, men hva er galt med en KNAPE.... ? Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.