Merlis Startet 30.April.2010 Link til dette innlegget Startet 30.April.2010 Heisann! Som emnetittelen sier lurer jeg på til høsten/vinteren å lage pentry til båten min. Med pentry mener jeg et "skap" med komfyr på toppen, 3 skuffer og et kjøleskap. Så en båt på finn.no og ble inspirert av innredningen i båten. Det ene setet på venstre side foran blir da erstattet med kokeapparat, kjøleskap og noen skuffer. Bak blir også båten gjort om slik at de to setene på hver side av "motorkassen" blir gjort om til en "benk" istedet. Jeg kan legge ved noen bilder av båten på finn.no slik at dere ser hvordan jeg mener. Det jeg egentlig lurte på var om dette ville bli vanvittig mye jobb og hva det vil koste dersom jeg gjør dette selv? kokeapparat som går på sprit kan jeg få kjøpt for 2245 kr, kjøleskap burde vel være å få tak i til ca 4000-5000 kr, men så kommer materialene som jeg ikke har peiling på hva vil koste? Putene vil bli trekt om samtidig som jobben slik at puta på benken bak også blir i samme farger som resten. Håper noen kan komme med noen synspunkter på dette og kanskje klare å gi meg en ca pris på hva dette kan komme på? NB! Har aldri lagt ut bilder her inne, så beklager om noe blir feil. Mvh Jonas Sitér dette innlegget Link to post
Merlis Svart 30.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 (redigert) Så ut til å være en fin løsning. Er nok lettest å lage på denne måten med rette kanter. Mye arbeid å lage pantry med runde hjørner og greier. Blir jo også greit med skap plass. Blir fort penger av det, du må en teak plate/listverk, vask,kran, slanger,slangeklemmer etc. Forslag til plate oppe på benken er: Fibo Tresbo våtromspanel. Blir levert i mange farger/mønster. Er helt vannfast og lett å holde rein. Redigert 30.April.2010 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Merlis Svart 30.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Ja, det ser ut til å være en veldig praktisk og fin løsning i den båten! Håper jeg kan klare det. Jeg er ingen snekker akkurat, så får bare prøve meg frem litt og ta noen mål osv av plassen og gjøre det beste ut av det =) Men håper på at det kan bli noe tilsvarende i båten min til høsten/vinteren! Noen som veit hva slags treverk dette kan være? Teak er vel utrolig dyrt? Mvh Jonas Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Ser ut som teak. Du trenger jo bare kjøpe teak som er ensidig.(bare teak på ene siden av plata) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Merlis Svart 30.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Ja, det ser veldig ut som teak. Ja, det går jo selvfølgelig ann! =D Tenkte ikke på det jeg, men så lenge det bare er teak på den ene siden så blir det jo ikke sååå dyrt! =) Takk for hjelpen! =) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.