Jump to content

GPS-antenne inne?

comfortthomas

Recommended Posts

Har kartplotter(lorenz) med innebygd antenne i en lukket båt med fly bridge og det er ingen problem med signala på den.

Sitter en gps sina med antenne som sitter på targan og de viser samme koordinater.

Og det vil de gjøre helt til forholdene blir dårlige.

Det kan hende stemmer,men det virka bra for meg i liten kuling og regn. :smiley:

Jeg har nevnt Tom Tom`en tidligere, og fått kommentar på at den funker noe annerledes enn en kartplotter i båt. Men på min TomTom så er det også en høydemåler som angir høyden over havet - og den funker utmerket både langs fjorden og over Valdresflya - betyr ikke dette at også en bilnavigator forholder seg til 3 dimensjoner???

Min HDS-10 plotter har innebygget GPS antenne, men jeg har i tillegg en ekstern antenne på targabøylen.

Feilmarginen på den eksterne gps antenna er på ca 4,8-5 meter ca...

Feilmarginen på den interne gps antenna på samme lokasjon er på ca 9 meter.

Båten min er en åpen båt, ikke tak. Og plotteren står høyt oppe på dashbordet med bare vinduer rundt.

Så om du har mulighet, plasser GPS antenna ute for bedre dekning.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...