Jump to content

Erfaringer/Bruktbåtkjøp Ibiza 25 touring, KAD32


Tase

Recommended Posts

Hei, vurderer å kjøpe en Ibiza 25 SE touring som min neste båt. Er det noen som har brukererfaringer med denne?

Er det noe spesielt en skal se etter på denne typen bruktbåt? I.o.m at det er en eldre båt kjente svakheter?

Vet jo at det er en jungel av bruktbåter i prisklassen rundt 400', men det jeg faller for med denne mot andre i samme størrelse er spesielt løsningen med åpen plass bak L-sofaen.

 

 

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/33/33108/ibiza_25_touring.jpg

Link to post
Share on other sites

Den båten er vel egentlig en kjempefin båt. Veldig bra balanse i sjøen pga. midtmontert motor, og med en veldig brukbar planløsning (bortsett fra manglende stueplass for kalesjebøylene). De er dog ikke noe fartsmonstre all den tid de som oftest er motorisert med 150-200hk, tunge dieselmotorer. Skulle gjerne hatt en slik med en sterkere & lettere motor - det hadde nok vært veldig gøy. SportCab løsningen på samme skrog går jo gjerne som en kule.

 

Evt. problemer med denne båten er nok heller knyttet til at motoren og drevet begynner å bli gamle etterhvert, og alt av gummibelger & rør & pakninger blir gammelt & morkent med tiden. Ellers, drevet er jo også utsatt for korrosjon og slitasje.

Redigert av Stevens (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for svar.

 

Blir i såfall min første båt med innenbordsmotor.

Er en familie på 4, så Cab-versjonen blir litt for få seter bak vindskjermen, her i regnfylte Bergen.

Har selv en båt nå som går i over 40 knop, men jeg ligger stort sett alltid rundt 25-26 knop, regner med Ibizaen klarer det samme med 4 stk og litt bagasje .

Ellers så bør en vel lage til en løsning ved utsparingen i akterspeilet, f.eks liknende porten som Targa har på sine båter.

 

Er det noen som vet ca levetid på ett drev ved normal godt vedlikehold?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...