Jump to content

Prosjekt rensing av sjøvannskjølinga VP MD11

Hobby 430 Sport

Recommended Posts

Skal til og kjøre Systemrens på motoren snart :confused:,

Fremgangsmåten eg har tenkt er og koble fra slangen som kommer fra sjøen, før sjøvanspumpen, lage denne litt lengre sånn at eg får slange nok til og stappe den opp i en 25 liters kanne med sytemrens, men så var de returvannet då, går alt kjølevannet ut i kjølekappen på svanehalsen til eksosen?? for hvis de gjør de er eg berget, for da tar eg og kjøre alt vanne rundt og rundt i kannen til motoren eg god og varm!! Dette skulle visst gjentaes et par ganger i løpet av noen dager så eg en plass :lol:

Er de noen som kan svare på om alt kjølevannet som skal ut kommer igjennom røret som er avbildet rett over maifoilen??

bilde125.jpg

Redigert av SandvikAC25 (see edit history)

O Erland

med båtførerbevis

Når motren er renset med kjemikalier skal sylindrene av og stempelfjører og oljetettninger byttes! har en mistanke om at motoren har vert ltt for varm :confused:

Så når de eg gjor skal eg montere en liten tank ombord i båten som eg skal ha glykol på. den skal brukes ifm spyling av motoren sånn at den ikke blir stående med saltvann i motoren over tid!

O Erland

med båtførerbevis

Men hvorfor kjøre systemrens når du alikevel skal pelle motor i deler?

De er for at hvis den systemrensen til maritim er så vanvittig bra som folk seier, slipper eg unne med en del drittarbeid inni små kroker og kanaler! Hvis den virker som den skal slipper eg kanskje og gjøre noe rengjøring selv :smiley:

O Erland

med båtførerbevis

Hei

Har hat en slik motor en gang i tiden selv, gode motorer. Bare ett spørsmål, hvordan er det å få deler til disse nå ?

Er ganske greit og få tak i deler til disse enda, den lokale VP forhandler kan nesten bestille komplett motor i deler!!

O Erland

med båtførerbevis

Svart (redigert)

I dag Har eg fått blandet Systemrensen, blandet 2 liter rens på 16 liter vann!!

Litt sterkere en anbefalt med de virker forde :smash:

Startet motoren og etter 20 min tok eg en liten prøve oppi ei flaske, og de var sinnsykt mye rustpartikler som var kommet ut! Denne rensen skulle stå i motoren i 2 dager før de tappes av, men kjører den god og varm i morgen også sånn at den får litt sirkulasjon og tilført litt ny rens!!

Bilde under er veldig dårlig men viser de som var i vannet etter 20 min!

bilde129.jpg

Redigert av SandvikAC25 (see edit history)

O Erland

med båtførerbevis

• 1 måned senere...

Sjekket innholde av kannen som eg brukte til rens av motoren, i bunnen lå de ca 3 dl med tykk gjørme! lignet litt på leire grått og tykkt..

Er de noen som vet hva dette er? er de saltavleiring?De virker som motoren har de bedre etter denne behandlingen :)

O Erland

med båtførerbevis

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...