Jump to content

Ford Sabb ET2704 180hk, svart røyk, turbohavari?

baltic29

Recommended Posts

Hei!

jeg hadde et havari med eksosmanifold som sprakk og ferskvann kom i eksos, når dette var ordnet så var jeg på prøvetur, da jeg gav motoren full gass så kom en svart røyksky i hekken,men gav seg da jeg fikk opp litt fart, men mangler endel omdreiniger på motor og turboen uler veldi. kan turboen ha fått seg for mye vann og tatt non tettninger eller noe sånn? virker som turboen jobber jevnt men vanskli og si noe om turbotrykk da jeg ikke har noe måler for dette..noen som har vert borti noe lignende? :confused: motor er en ford sabb et2704 180hk.

Turboen uler vanligvis bare i de lavere turtallsområdene før den begynner å gjøre noen særlig jobb i det hele tatt. Prøv å tørne turbinhjulet med fingrene (med motoren stoppet om du vil beholde fingrene like lange som de skal være), skal gli greit og fint rundt. Kan høres ut som et turboproblem men kan også være luftlekkasje mellom turbo og innsugningsmanifold.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Skal være in viss slerk opp og ned ,sideveis. (dette fordi det ikke er olje på lagera i turboen) Dersom du kan bevege ut og inn langs med akselen i turboen, begynner den å bli sliten. Den hender også at man får en sprekk i gods på eksos siden.

Sprekken utvider seg når metallet blir varmt og kommer så borti eksosturbinen, som blir hindre i å gå rundt

.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...