Jump to content

varmtvannstank bayliner 120 volt sprukket


mewa 2

Recommended Posts

Hei e det noen her på nettet som har varmtvannstank til bayliner som er i orden liggende å som gjerne vil selge den jeg har er 22,7 liter er på 120 volt strøm å varmekolbe på 1500 w. Min er sprukket i gods sannsynlig vis av frost.Eller er det noen som vet om en plass i Stavanger jeg kan få sveiset den eller kan jeg kjøpe ny som går på 220v og er det da mulig å få den koblet om til 110-120v :headbang:

 

mvh

Mewa 2

Link to post
Share on other sites

Velkommen etter, jeg har nå sprukket min andre USA tank, tror det er konstruksjonen på disse som gjør at man ikke får drenert de riktig. Nå skal det kjøpes nordisk standard. Kan du ikke bare legge opp en 220v inn til bryteren for varmtvannstanken? Har du tid å vente så kan jeg anbefale Ebay. Så flere der som shipper over dammen men for min del fant jeg ut at totalen blir nesten det samme som å bestille her hjemme. Jeg kobler inn 220v på bryterpanelet og etterhvert som utstyr ryker og må skiftes kjøper jeg 220v utstyr. Blir nok en 30 eller 40 liter Quick tank fra Seatronic eller Maritim.

 

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Guest Princess Ess

Regner med at d r en Atwood - 6 gallon EHM 6 (Hvit firkantet 22,7 liter tank som r standard på Bayliner, Sea ray & Larson) du refferer til.

Jeg har en i perfekt stand med 120vac (1400 watt element faktisk), kr: 1.000,-

Kan også levere med 220vac (1500 watt element) til 1,300,- (kun tank, koblinger & sikkerhetsventil, skallet har du selv...)

De pleier ikke å sprekke hvis man tapper de før vinteren, men det ligger alltidl litt vann i bunnen etter tapping uten at det skader tanken...

 

mvh

Raptor

Redigert av Princess Ess (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ikke kast tanken din, den kan helt sikkert loddes. Jeg demonterte min idag og loddet den. Min hadde en skikkelig stor flenge på ca 10 cm, men vær obs på at det kan være flere sprekker enn den store som du ser ved første øyekast, jeg loddet min og fylte den med vann, fant da en tynn liten rakker i sveiseskjøten på midten. Hvis du ser på bilde under så ser du hvor høyt oppe dreneringsrøret sitter. Denne konstruksjonen er jo dømt til å feile i Norge med harde vintere som vi hadde i år. Jeg har planer om å borre et hull og lodde fast et rør i bunnen av tanken slik at jeg får ut mye mer vann.

Fant ut at ingen av de nordiske ville passet i båten uten alt for mye omgjøringer da jeg kun har disse 33 cm som denne måler på bredden til rådighet på den siden i båten hvor den satt, skulle jeg ha kjøpt quick bereder så er den på 36 cm og da måtte jeg ha skiftet side og strukket opp nye rør og ledninger, alt for mye jobb i forhold til å skru av dekslet og lodde :cheers:

 

-Xlnt

 

p1060449.jpg

p1060452.jpg

p1060450.jpg

p1060455.jpg

p1060459.jpg

drenering.jpg

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...