Buffalo Startet 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2010 Slik skulle bolten på sinkanoden ha sett ut: Slik ser den ut etter at noen har brukt for mye makt og knekt bolten: Hvordan inni granskauen skal jeg klare å få ut denne? Må jeg borre den ut ?? Håper at det finns andre alterantiver.?? Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
"Mathilde" Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Prøv å bore et hull i bolten og slå en umbrako nøkkel ned i hullet. Event en skrutrekker. Så prøver du forsiktig å skru ut bolten. Sitér dette innlegget Link to post
Buffalo Svart 1.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Hm... ikke dumt, det skal testes :) Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
Tom Rør Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Bruk en "grisepikk"! Den fikser saken! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Bruk en "grisepikk"! hvis du kjenner noen som driver med gris da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Cruys Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Høres ut som et godt forslag, ja. Men hvis du ikke allerede har gjort det ville jeg først satt den godt inn med 5-56 eller tilsvarende, og helst gjentatt denne behandlingen i noen dager før nytt forsøk på å få'n ut. Alternativt har jeg blitt fortalt at dersom du har en blåselampe med spiss flamme, kan du varme opp bolten til den blir rød før du forsøker å skru. Lykke til! Sitér dette innlegget Hold hodet over vannet. Da ser du bare toppen av isfjellet... Link to post
Buffalo Svart 1.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 (redigert) "Grisepikk"...og en slik dings får jeg kjøpt på ? biltema ? Redigert 1.Mai.2010 av Buffalo (see edit history) Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
Superkul Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 hvis du skal bruke grisepikk så ikke bruk biltema sin - spander litt kroner og kjøp kvalitet her - har prøvd biltema og andre billig greier på slik med samme resultat - knekkt av og umulig og borre ut etterpå varme opp er et alternativ og masse spraying med rustløser gjerne i timer før utskruing et annet alternativ er å legge en mutter oppå og sveise fast i senter og skru ut - da får du varmet tilstrekkelig og Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
CapD Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Biltema har 20 delers skrueutrekkersett Sitér dette innlegget 1976 Huglo 27 1990 Hansvik 18 combi 1987 Nord West 900 2001 Terhi Nordic 6020 C - 2005 Quicksilver 620 Flamingo Link to post
dvil Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 (redigert) Vær forsiktig med grispikker og lignende. De er veldig harde, og "umulige" å bore ut hvis de knekker. Her bruker man ikke billigverktøy! Jeg mener ikke Biltema spesielt, men har selv dummet meg ut med for billige slike. Grispikker er en omvendt konisk skrue, som sitter bedre og bedre når man skrur mot klokka. Det finns andre varianter, som ligner på unbrako-nøkkelen, men som har skarpe hjørner. Vær nøye med å bore i senter. Dersom uttrekkeren ikke gjør jobben, bor ut til samme diameter som bunnen i gjengen. Da kan du etterpå trekke gjengen ut som en spiral. ..... i teorien. edit: ...det kom visst flere samtidig her. Redigert 1.Mai.2010 av dvil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Buffalo Svart 1.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Kanskje jeg må kaste inn håndkleet og be om pro hjelp. Vil jo ikke ødelegge Bravo 3 drevet pga en simpel bolt, hm... Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
68 GT Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Du kan jo alltids tvinge det mennesket som monterte bolten uten fett til å få den ut................ Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
hifo Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Glem grisepikk ol .. den der sitter fast i gjengene og må enten borres ut , eller som nevnt over sveise fast en mutter .. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
atvv Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 ser ikke helt størrelsen på bolten, men det ser ut til att det er kurant og sveise fast en mutter på den der, da får du også varmet den opp samtidlig.bruk diesel,ikke rustløser. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Du får ikke til å vippe ut anoden nå som hodet på bolten er borte da? Så kan du få tak på resten av bolten som stikker ut med en rørtang? Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Hvordan ser monteringen ut egentlig? Er det sinkklumpen vi ser? Hvis det er slik, går det an å vri hele klumpen med skruen rundt? Med en stor rørtang f.eks. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 (redigert) Det er veldig avgjørende at du treffer senter skikkelig når du borrer hvis du skal få den ut uten å ødelegge gjengene. Men får du ikke av anoden når hodet er borte, slik at du får tak i resten av bolten med tang etc? Der kom noen med samme forslag mens jeg skrev.... Redigert 1.Mai.2010 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Der kom noen med samme forslag mens jeg skrev.... Spennende oppgave, som mange har vært borti. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 (redigert) Ja,man skal kunne vippe sinken ut,for siden å få tak i ca 1.5-2 cm av av bolten,slik at tang(trangt...) eller påsveiset mutter kan benyttes. Ikke sikkert du treffer gjengesnittet med de mutterene du har liggende..... men benytt da en større som sveises fast. Bolten er forøvrig i en rustfri legering Redigert 1.Mai.2010 av 68 GT (see edit history) Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Buffalo Svart 1.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Det er veldig avgjørende at du treffer senter skikkelig når du borrer hvis du skal få den ut uten å ødelegge gjengene. Men får du ikke av anoden når hodet er borte, slik at du får tak i resten av bolten med tang etc? Der kom noen med samme forslag mens jeg skrev.... Det var akkuratt det som slo meg nå, jeg skal prøve å vrikke litt på sinket, løser den da så får jeg kanskje tak i bolten med en tang... Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
Woody Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Får du bort anoden så kan du prøve å sette på en "Visegrip"-tang (en som går i lås når du klemmer sammen), og så vrikke litt frem og tilbake så skal du se den løsner. Klem tanga skikkelig fast! Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.