Jump to content

Dårlig fart i gassen til komfyren

Enzo

Recommended Posts

Har slike statoilflasker og en gasskomfyr. det er en stengekran inne i pentrybenken i tillegg til stengning på selve flasken. Jeg har 2 flasker og har testet med begge.

Her er problemet:

Det er som om stengekranen står halvt på, jeg tenner blussene og flammen på full guffe er som den skal være når man stilelr ned på laveste hakket, stiller jeg ned varmen så slokker flammen.

Er det noen som har tips til hva som kan være feilen ?

Svart (redigert)

Det er jo rart om begge kokeplatene skulle være feil med, komfyren har vel vært brukt tilsammen max 5timer tipper jeg så det er å regne som kliss nytt.

Om jeg tenner begge brennerne så minker flammene på begge, slukker jeg så den ene så får den andre mer gass og det blir større flamme men langt fra så kraftig som det skal være

Redigert av Enzo (see edit history)

Vi plagdest litt i en lånt båt engang at vi bare fikk en liten fiseflamme på gassblussa akkurat slik du beskriver. Det viste seg det var ikkje bare å vri på men der var en liten prosedyre under tenning for å få rett effekt. Det var desverre ikkje meg som fant utav det så har ingen detaljer.. Har du sett i bruksanvisningen om det kan være noe slikt?

Redigert av Korsnes (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...