kterjesen Startet 2.Mai.2010 Del på Facebook Startet 2.Mai.2010 Fant en ok båt ute forleden dag, noen som hvilket merke det her er? Ukjent for meg... Takker for alle (gode?) svar Sitér dette innlegget Det finnes to regler til sjøs: <§1 Skipperen har alltid rett> og <§2 Har skippern feil gjelder §1> Work @ Rogaland radio / LGB/LGQ / 002570300. Det finnes folk med båt, og båtfolk, oss sistnevnte er og forblir en egen rase i følge noen ->nå MED BFB og GOC samt CSOC Problemer i Ryfylke? Kall bare på <R/S Ryfylke> Offisielt medlem av Dirdal Båtforening fra og med 31/7-2009 kl 0005 Link to post
Anders_K Svart 2.Mai.2010 Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 (redigert) Samme båt som jeg har, Halco 16,5... Se min her https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=66103&st=0 Redigert 2.Mai.2010 av Anders_K (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
kterjesen Svart 11.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Bekalger sent svar, men takker for raskt svar :-) har du noe mer info om denne typen båter; er nemlig ukjent for meg Båten på bildet har jeg nå gått til anskaffelse av selv der står det på en 30 hk Johnson Sitér dette innlegget Det finnes to regler til sjøs: <§1 Skipperen har alltid rett> og <§2 Har skippern feil gjelder §1> Work @ Rogaland radio / LGB/LGQ / 002570300. Det finnes folk med båt, og båtfolk, oss sistnevnte er og forblir en egen rase i følge noen ->nå MED BFB og GOC samt CSOC Problemer i Ryfylke? Kall bare på <R/S Ryfylke> Offisielt medlem av Dirdal Båtforening fra og med 31/7-2009 kl 0005 Link to post
Brodern Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Er ikke Halco halvfabrikkat ? Selvbyggerbåt ? Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Anders_K Svart 12.Mai.2010 Del på Facebook Svart 12.Mai.2010 Bekalger sent svar, men takker for raskt svar :-) har du noe mer info om denne typen båter; er nemlig ukjent for meg Båten på bildet har jeg nå gått til anskaffelse av selv der står det på en 30 hk Johnson Bare hyggelig det, Ikke dumt valg av båt, tåler å bli brukt, enkelt satt sammen. Hvordan går den med 30 hk? Har du bedre bilder av din? litt utvendig og oppi? Litt info... Etter det jeg er blitt fortalt ble Halco startet på begynnelsen av 70-tallet i Hetlevik på Askøy av to "utbrytere" fra Viksund. De begynte å produsere 16,5 foteren først så 19-foteren, denne ble så populær at de måtte gå ned et lag med glassfiber for å få unna bestillingene, om dette stemmer vet jeg ikke. Og litt senere 24 fot (mest kjent som Halco 26 og 29) De fleste båtene er levert som halvfabrikat. En stund senere ble produksjonen flyttet til Arna, da Askøy kommune skulle lage kulturfabrikk av bygget de holdt til i, en gammel sildefabrikk. Da gikk de konkurs et par år senere. Produksjonen ble startet opp igjen ble startet opp igjen, men vet ikke av hvem. Siste båten Halco bygget var 31 royale elle noe, da var det Halleland plast som produserte de. Men vet ikke om de eksisterer i dag. Her finner du Halco-brosjyrer fra 1979.. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=16347 Hvis noen vet Halco-historie så er jeg lysten på å høre Når det gjelder Halco 16,5 så var ikke den produsert så lenge av Halco. Formene til den båten har hatt mange eiere, de fleste er levert som halvfabrikat, derfor veldig varierende kvalitet på arbeid gjort oppi. Det er hvertfall min erfaring. Min far hadde en 1973-modell som var bygget som fritidssyssel for arbeidere som bygget Mongstadanlegget. Den båten var av bra kvalitet, veldig forseggjort. Mens min bærer preg at de som har bygget den har valgt å gjøre alt enkelt når de bygget den. De er ettet det jeg har hørt beregnet for max 60 hk, men jeg prøver 90 hk Får håpe dette hjalp litt, er det mer du lurer på må du bare spørre i vei på IM :) Er ikke Halco halvfabrikkat ? Selvbyggerbåt ? Stemmer det, som jeg har skrevet lenger oppe er de fleste levert som halvfabrikat.. Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
basskongen Svart 13.Juli.2014 Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 Ingen som har en slik til salgs? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.