Marulf Startet 2.Mai.2010 Del på Facebook Startet 2.Mai.2010 Jeg har en 4hk mariner fra 1998 som lekker girolje. HAr ikke prøvd den i sjø, men da jeg skulle prøve å starte den opp i garasjen kom det noe girolje ut ved propellaksling. Det er lenge siden denne var i gang sist så kanskje pkningene var tørre eller noe. Regner med at det er en o-ring eller tilsvarende som lekker. Noen som har erfaring med denne type problem? Er det en komplisert sak å reparere? Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 3.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Ingen som vet noe om dette her inne? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Det sitter 2 simmerringer der. Kan bli ødelagt av fiskesnøre og ålegress. I praksis må man vel åpne huset slik at akslingen kan trekkes ut for å få byttet dem. PS: Er man forsiktig kan man ta vare på de rustfrie fjærene, slik at man kan benytte std. simmerringer (flytte dem over, std. fjærer er i vanlig stål som ruster). Originaldeler er svindyre og leveringstiden kan være lang.... Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 3.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Om det er en stor jobb tror jeg at jeg lar det bli. Kanskje jeg kan presse fett/grease inn i steden. Det lekker ihvertfall ikke ut samtidig som det smører. Har noen prøvd dette? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 men da jeg skulle prøve å starte den opp i garasjen kom det noe girolje ut ved propellaksling. Er du helt sikker på at det ER gir olje ?? ingen mulighet for at det kan være noe uforbrent 2-takts olje som kommer frem ?... er isåfall helt normalt . Og ang. bytting a simmringer.... Mercury #27-95220A2 overhalings kit ( inneholder alle pakninger/O-ringer/simmringer nede i girhuset ( koster $16.- i USA ). Selve jobben burde være grei, er 2 bolter pluss det at du må dra ut lagerbukken ( fronten på girhuset der akslingen kommer ut .. ), er mulig det kan kreve en avdrager til den delen ... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Marulf Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2010 Er du helt sikker på at det ER gir olje ?? ingen mulighet for at det kan være noe uforbrent 2-takts olje som kommer frem ?... er isåfall helt normalt . En liten oppdatering i denne saken: Fulgte ditt råd Droll og sjekket om det virkelig var girolje. Det var det ikke og plutselig var alt i skjønneste orden. Var ikke klar over at uforbrent olje kunne komme ut slik, men da har jeg lært meg noe nytt. Takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.