Smellingen Svart 15.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Hei! Kan ikke se at det er millimetergjenger. La pumpeskruene sammen med M4 skruer og det var ikke samme stigning. Mulig at det finnes flere utgaver, eller at 4 mm "får tak". Det blir ikke optimalt da... Takker for tilbudet Spilli, men millimeterskruer selges i nabolaget her også Sitér dette innlegget Fagfolk kan ha rett... Link to post
Ingar Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Det er tommegjenger, men jeg mener å huske at man kan gjenge opp med 4mm uten å bore. Om man ikke får tak i syrefaste pinneskruer er det bare å kutte hodet av maskinskruer. Hullene i lokket må bores opp med 4mm. Sitér dette innlegget Link to post
snod Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Det må enten være 1/8" eller 3/16". Ikke lett å få tak i når selv den amerikanske bilundustrien har gått over til SI. Er nok enklest å handle ifra din lokale VP forhandler da vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Smellingen Svart 29.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Hei Spilli! Prøvd denne? Så billig ut. 895,- hos Eurofritid. Noen som har handlet der? http://www.eurofritid.no/default.aspx?pageID=1173&ItemID=4689 Sitér dette innlegget Fagfolk kan ha rett... Link to post
jarvis Svart 21.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2011 Fant ut at dette er en tråd som passer til mitt spm. Kan man skifte impeller på md21b uten å trekke ut akslingen litt? Etter min erfaring så setter sporkilen seg rett opp når impeller tres på. Måtte trekke ut akslingen litt slik at jeg fikk en finger nedpå. Er det nu mulig lekasje mellom sjøvannspumpe og motor? Hva skulle man ha gjort uten det her forumet, skulle vi ha bært båtan? Sitér dette innlegget Link to post
Smellingen Svart 22.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2011 Tja, man rører jo litt på akslingen når man trekker av impelleren. Uansett: Hvis du sørger for at sladrehullet under "halsen" på pumpa er åpen, og ikke tett av maling og irr som hos meg vil du lett se om det ble en lekkasje. Det vil da dryppe fra hullet. Simmerringene må jo tåle at akslingen beveges litt. Gjør de ikke det bør de byttes straks likevel. Enkel jobb det (forutsatt at motorrommet tillater det seff). Ta av pumpa fra motorblokka og ta av simmerringene fra motorenden av pumpeakslingen. Ikke fra impellerenden. Sitér dette innlegget Fagfolk kan ha rett... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.