Jan_V Startet 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2010 Hei, nybegynner på jakt etter båt i størrelse ca 15', pris en plass mellom 50'-100' inkludert motor. Båten skal brukes "på havet", uten at jeg kommer til å ta den ut i kuling. Men det er viktig at den er nogenlunde stødig, og ikke driver avgårde for det minste vindpust. Nedre del av budsjettet forstår jeg bør være brukt, øvre del aller helst nytt, eller 1-2 år? Ser for meg at den må ha styrekonsoll/vindskjerm, og fortrinnsvis komme seg opp i plan med 4 "normale" personer i båten (eventuelt 2). Farten er ikke viktig. Høye fribord, og selv-lensing. Primærebruk er fisking, og litt tur, eventuelt at den kan trekke opp et par vannski nå og da. Viktigere med god plass innvendig enn soldekk :) Er ca. så nybegynner som det er mulig å være, og ser at alle merker annonserer med at deres båt er veldig stødig osv osv. De som jeg har vært innom er Øien, Terhi, Sandstrøm, Pioneer, Hansvik, Rana & Atlantic. Hvem glemmer jeg? Og hvilken båt anbefaler erfarne båtfolk? På forhånd, takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
westbas 89 Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 GH 15 er en bra båt, bred. og dyp v-bunn Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 askeladden 475 Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Wesling 16 HT Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Til det bruket du beskriver ville jeg kanskje gått for en hansvik, f.eks. en slik Hørt mye bra om sjøegenskapene til de båtene, og at kvaliteten er bra, med funksjonelle løsninger og praktiske i bruk. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
ibizafan Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 se mer på øienbåtene foreksempel 16,480, 530f har en øien 16 selv min andre øien 16 den første hadde jeg for 18 år siden. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Jan_V Svart 6.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Takk for svar sålangt. Ser litt på Øyen 460-2. Maks motor 25 HK, med powertrim, vil dette være nok? Og bør jeg da gå for 2-takter eller 4-takter? mvh JanV Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Øyen 16/480 m/ 25hk blir nok snautt for å trekke opp en vannskiløper. Vil anbefale deg å ta en tur på finn.no, ta et avansert søk og sette opp søkekriteriene dine (pris/lengde/båttype) , da burde du få en grei pekepinn på hva som er aktuelt. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Conehead Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Jeg har en Askeladden 435 Lite og den er perfekt til det du skriver; fiske, vannski, litt tur. Du bør få et fint eksemplar til 50-60.000,- Sitér dette innlegget Link to post
Angvik1 Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Hva med Al 430? Stødigere båt i den størrelsen skal du lete lenge etter! Med en 40 hk'er gjør den i overkant av 30 knop. Godkjent for 6 personer, vist jeg husker rett... Sitér dette innlegget Gleder seg til sommer... Link to post
Morty123 Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 (redigert) Jeg har en Askeladden 435 Lite å kan anbefale denne til ditt bruk. Jeg driver for det meste med fisking og til dette fungerer den kjempe bra. Rattet kan nås fra nesten hele båten, veldig kjekt når stenger skal settes ut, ordnes med. Båten er også fin til å sette ut garn. jeg har en 40hk 4 takter på min, å dra vannski, wakeboard, tube. (ikke samtidigt:D ) det går nok fint med en litt mindre motor også. (har ikke prøvd) Jeg ville prøvd å finne en med vindskjerm, veldig fort å bli våt når det er bølger utpå... Bøylen kan være fin til montering av stangholdere og planerboard. har ikke vindskjerm selv men leter etter en...... båt 02mod motor 04 mod pris ca.60 000,- + masse fiskeutstyr Båtripa er foresten fin til å montere downrigger på:) har 1 stk på babord side Redigert 27.Mai.2010 av Morty123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv båt Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Hei, jeg ville gått for en Buster S. Genial båt og ekstremt lite vedlikehold. Hadde selv en i 4 år, stødig og god, den kvalifiseres også som totalt usenkbar. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 øien 16 med 30-40 2-takter går gått og drar vannski meget god sjø båt mye bedre en foreksempel rana 425 har hatt en selv i 12 år har nå byttet den ut i en øien 16 som er en mye bedre båt og mye bligre båt viss du skal kjøpe ny. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
o.b.lix Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 askeladden 475 Helt klart en slik! Båten ligger innenfor din prisklasse, og er stødige, trygge båter. Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 30.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 Enig med ob-lix. Av de han la ut så tenkte jeg at følgende var et bra kjøp. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=22470505 her ser det ut som du får full pakke, med nyere motor til under den summen du så på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.