dykkern Startet 2.Mai.2010 Del på Facebook Startet 2.Mai.2010 Jeg vurderer å bytte ut min AQ130 med en AQ145. Er det noen som vet hva som eventuelt må byttes? Er fester og eksosrør osv. likt, slik at det "bare" er å skru ut og skru inn? Jeg har tilgang til en kran som kan benyttes for å løfte ut og inn motor, men da må båten ligge på vannet. Jeg har byttet fra AQ130 til AQ130 tidligere, og da gikk det veldig greit med båten sjøsatt. Vil det gå like greit med AQ130 til AQ145, eller må båten på land? Sitér dette innlegget Link to post
MagnarH Svart 2.Mai.2010 Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 http://ockelbo.plars.org/album/urmonteringaq130/ er en flott "site" om vedlikehold og oppgradering av gamle AQ-motorer. Tror ikke du kan gjenbruke noe utstyr fra Aq130 (B20) til AQ140/145 (B21/B23) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 båten må i så fall på land - mener du kan bruke svinghjulshuset men det må flyttes ett hakk rundt mot drevet for 145 motoren er skråstilt mens b20 står rett det billigste og enkleste er vel og få tak i komplett inkl drev og heise oppi Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Jori Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Riktig som Jarle B sier. Siden den ene står rett B20 og B21/23 er skrå stilt må du ha av drevet for å skråstille svinghjulshuset. Men ikke noen av disse motorene er tunge ca. 200 kg. En traktor med lasseapparat og ei lita talje for siste finjusteringern ved montasje/demontasje og du er i mål. Er enkelt og kjapt. Dessuten er min erfaring, minst like greit å demontere/montere hele motoren med svinghjulshuset ferdig montert. Dette er en jobb som tar ett par - tre timer i seg selv, i tilegg kommer det elektriske, men er veldig likt for disse motorene. Sitér dette innlegget Link to post
bladfyken Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Hei dykkeren. Bare et spørsmål på siden. Har en AQ 130 selv som jeg driver å skrur på. Ser det sitter en fjær under lokket som er over forgasserne. Men aner ikke hvor denne skal festes. Har du tilsvarende og eventuelt mulighet til å se hvor den skal festes? Sitér dette innlegget Link to post
dykkern Svart 3.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 hei Bladfyken. Har du bilde? Jeg kjenner ikke igjen beskrivelsen, men det er jo forskjellige løsninger på forgasserene.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.