WingCommander Startet 2.Mai.2010 Del på Facebook Startet 2.Mai.2010 Hei. Trenger litt hjelp her. Har kjøpt meg en Kragerø 26 med en Bedford 330 motor. (6 sylindre på rekker) Når jeg kjører motoren ubelastet klarer jeg 2500 rpm og et lite hakk til. Men når jeg kjører med belastning får jeg bare maks 2100 rpm. Står en 19 " propell med 17" stigning mener jeg det var. Er det noen som kan gi meg en forklaring på hva det kan være? Er dette bare noe jeg må leve med?? Har hørt at for tung propell kan gi slike utslag. Er min propell for tung?? Og alle filtre og olje er skiftet. Mvh Paul - Arild Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 2.Mai.2010 Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 Stor belastning, slik som tung propell vil helt typisk gi slike utslag som du nevner. Men motoren har vel hatt denne propellen en stund? Dvs var dette noe som oppstod nå, eller har den aldri klart å komme opp i full omdreining? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
WingCommander Svart 2.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 (redigert) Regner med denne propellen har stått på siden båten var bygd. Tidligere eier sa at han ikke hadde hatt mer en 2100 rpm han heller. Bare undret meg på dette da folk som jeg har snakket med sier det er rart at man skal miste 400-500 rpm fra ubelastet til belastet. Er det noen måte å beregne dette på om dette er feil prpell? Og vil man tjene noe på å skifte propell??... Redigert 2.Mai.2010 av WingCommander (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
A.Chr Svart 21.Februar.2011 Del på Facebook Svart 21.Februar.2011 Hvis propellen er for mye vridd vil motoren jobbe mye hardere. var borti dette på en scania vabis hvor vi byttet toppen 8 ganger... etter å ha litt mindre vridning på propellen har dette problemet løst seg, mindre fart på tomgang og større fart og turtall ved belastning. (var lett på denne da det tidligere hadde vært vridbart og det bare var å løsne en settskrue for å få mindre vridning. AC Sitér dette innlegget Link to post
stein erik olsen Svart 3.August.2013 Del på Facebook Svart 3.August.2013 hei.lurte på om du vet vilken diesel forbruk pr.time er med denne bedforden?Lurer på dette p.g.a æ mulig ska kjøpe båt med samme motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.