Spinnaker Startet 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2010 Noen som vet ca levetid på slike el.kvern septikkpumper? Kommer bare noen stygge gryntelyder når den settes på, mest lik de man har når man sitter på potta med dårlig mage. Og det høres ut som den nesten ikke går rundt. Har sjekket strømtilførsel og alt er ok den veien. Slangene er også åpne. Dette er noe dritt Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
BMP Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Kan det ha kommet drit i pumpen? Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 2.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Tror du jeg har vært så hard i magen da? Toalettet har også el.kvernpumpe, så det skulle vel ta knekken på det meste av eventuell nyregrus og annet før det når lensepumpa. Bruker kun Lambi, og er ellers svært varsom med dritærn. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
free Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 drit i pumpen? Hahaha :lol: Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 det er en impeller der, sjekket den? når byttet du impelleren sist? Sitér dette innlegget Link to post
spilli Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Bruker kun Lambi Lambi skal ikke ombord hos meg mer. Hadde en h ... tes sjit jobb i fjor høst når jeg skulle tømme tanken før oppsett. Pumpa stappa seg totalt, måtte grave ut litt etter litt. Så Lambi Mvh spilli. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 2.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Lambi har gått fint i mange år, men siden pumpen breker stygt kan det jo ha en sammenheng. Har ikke sjekket impellern, men den går trolig ikke rundt iallefall, så spørs det om det er pumpa eller motor. Drittjobb? Ja! Hvor er disse pumpene billigst? Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
free Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 hvor gammel er pumpa? har slik selv å planer om å gi den et ettersyn snart å da helst før den streiker å etter å ha tømt tanken om jeg har flaks. Har aldri brukt annet en lambi i båten, ikke hatt problemer av noen sort, kjører gjenom med såpevann og frostveske ved opptak slik at det er rent å fint samt frostfritt gjenom vinteren og ikke minst rent om jeg må pelle på det på vårparten, tror det er 4de sesongen på den i år. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 ............Hvor er disse pumpene billigst? Maritim har denne 12 V septkk kvern-pumpen for 895,- Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
edo Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Hadde samme problem med min, dårlig tetning rundt akslen inn til el motor, rust i lager på motor. Måtte bytte hele pumpen. Båten er fra 2002 Drittjobb Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
SoBo Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Du kan jo ha fått et "fremmedlegeme" i toaletten, som har kilt seg i kverna . Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Spinnaker Svart 4.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Hadde samme problem med min, dårlig tetning rundt akslen inn til el motor, rust i lager på motor. Måtte bytte hele pumpen. Båten er fra 2002Drittjobb Dette virker svært sannsynlig! Pumpen har blitt montert med motoren ned, og impellerpumpe/kvern opp, og lyden kan høres ut som rustent lager. Takk for tipset! Jeg forstår nå hvor dette ender, ny pumpe som er montert riktig vei. Tror den er ca 5-6 år den som sitter der, og den er ikke montert av meg. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
KDB Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Noen slike septikkpumper har spor for flat skrutrekker i enden slik at en kan skru pumpen rundt å løsne den om den har satt seg fast. For deretter å kjøre den elektrisk. Jabsco sine kvernpumper har denne funksjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.