Jump to content

Levetid på el.septikkpumpe? Kjente feil?

Spinnaker

Recommended Posts

Noen som vet ca levetid på slike el.kvern septikkpumper?

Kommer bare noen stygge gryntelyder når den settes på, mest lik de man har når man sitter på potta med dårlig mage. Og det høres ut som den nesten ikke går rundt.

Har sjekket strømtilførsel og alt er ok den veien. Slangene er også åpne.

Dette er noe dritt :eek:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Tror du jeg har vært så hard i magen da? Toalettet har også el.kvernpumpe, så det skulle vel ta knekken på det meste av eventuell nyregrus og annet før det når lensepumpa.

Bruker kun Lambi, og er ellers svært varsom med dritærn.

[Moralens glade vokter!]

Lambi har gått fint i mange år, men siden pumpen breker stygt kan det jo ha en sammenheng. Har ikke sjekket impellern, men den går trolig ikke rundt iallefall, så spørs det om det er pumpa eller motor. Drittjobb? Ja!

Hvor er disse pumpene billigst?

[Moralens glade vokter!]

hvor gammel er pumpa? har slik selv å planer om å gi den et ettersyn snart å da helst før den streiker å etter å ha tømt tanken om jeg har flaks. Har aldri brukt annet en lambi i båten, ikke hatt problemer av noen sort, kjører gjenom med såpevann og frostveske ved opptak slik at det er rent å fint samt frostfritt gjenom vinteren og ikke minst rent om jeg må pelle på det på vårparten, tror det er 4de sesongen på den i år.

Hadde samme problem med min, dårlig tetning rundt akslen inn til el motor, rust i lager på motor. Måtte bytte hele pumpen. Båten er fra 2002

Drittjobb :puke:

Dette virker svært sannsynlig! Pumpen har blitt montert med motoren ned, og impellerpumpe/kvern opp, og lyden kan høres ut som rustent lager. Takk for tipset!

Jeg forstår nå hvor dette ender, ny pumpe som er montert riktig vei. Tror den er ca 5-6 år den som sitter der, og den er ikke montert av meg.

:eek:

[Moralens glade vokter!]

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...