Sigurd Svart 21.August.2004 Del på Facebook Svart 21.August.2004 Jeg tar ikke båten på land, og har heller aldri forstått hensikten med det. Båter er laget for å ligge på vannetHelt enig med deg Lasse, men medeierinnen vil ha opp båten hver høst før den fryser inne, og da blir det bare sånn. Hvis jeg en gang i fjern framtid får meg jobb på land og kan være hjemme om vinteren er avtalen med mor at første jul skal feires i båten.....på sjøen!! Vet ikke hva hun gruer seg mest for; ha meg gående hjemme i mer enn 6 uker, eller å ha båten ute og innefryst.I år går båten opp i slutten av september, og den går ut forhåpentligvis sammen med isflaka til våren. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 Svarte "aldri", det korrekte er mars/ april for bunnsmøring osv., men det teller visst ikke... Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Andy Svart 24.August.2004 Del på Facebook Svart 24.August.2004 Nå var det litt tidlig å tenke på dette allerede - men Skibsplasten skal vel opp i starten av oktober en gang. Den skal ikke bare på land, men i hus NB for to sesonger siden kom frosten som julekvelden på kjerringa - og Pioneren frøs inne i isen allerede ganske tidlig i november. Den ble liggende i 10-15 cm tykk is til våren. Gleden var stor når båten var uskadd, samt motoren (9.9 Yamaha 2 takt) startet på første draget med startsnora. Utrolig! Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 24.August.2004 Del på Facebook Svart 24.August.2004 Jeg har allerede tatt båten på land... :-) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Jens_P Svart 24.August.2004 Del på Facebook Svart 24.August.2004 Her er en som ventet litt for lenge Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
pete Svart 24.August.2004 Del på Facebook Svart 24.August.2004 Skipet tas ut av vannet i begynnelsen av oktober, da er seilsesongen over for min del. Jolla ligger ute hele året for bruk til litt fiske gjennom vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.