Jump to content

Når tar du båten på land?


Victora III

Recommended Posts

Jeg tar ikke båten på land, og har heller aldri forstått hensikten med det. Båter er laget for å ligge på vannet

Helt enig med deg Lasse, men medeierinnen vil ha opp båten hver høst før den fryser inne, og da blir det bare sånn. Hvis jeg en gang i fjern framtid får meg jobb på land og kan være hjemme om vinteren er avtalen med mor at første jul skal feires i båten.....på sjøen!! Vet ikke hva hun gruer seg mest for; ha meg gående hjemme i mer enn 6 uker, eller å ha båten ute og innefryst.

I år går båten opp i slutten av september, og den går ut forhåpentligvis sammen med isflaka til våren.

Link to post
Share on other sites

Nå var det litt tidlig å tenke på dette allerede - men Skibsplasten skal vel opp i starten av oktober en gang. Den skal ikke bare på land, men i hus  :nonod:

 

NB for to sesonger siden kom frosten som julekvelden på kjerringa - og Pioneren frøs inne i isen allerede ganske tidlig i november. Den ble liggende i 10-15 cm tykk is til våren. Gleden var stor når båten var uskadd, samt motoren (9.9 Yamaha 2 takt) startet på første draget med startsnora. Utrolig!  :nonod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...