ChristianS Startet 3.Mai.2010 Del på Facebook Startet 3.Mai.2010 Hei, Jeg ønsker tilbakemelding for propellvalg for min Musling 14 som har en 60 hk Mariner EFI. Jeg ønsker å bruke den til vannski og wakeboard i sommer men jeg føler at båten er "dau" i starten. for øyeblikket så har jeg montert en propell med 19" stigning, og jeg ligger allerede på 5900-6300 rpm på toppfart. Så det jeg lurer på er om det er mulig å finne en propell som forbedrer akselerasjonen men ikke øker topp RPM'en. Er 17" fireblads propell et godt valg? Håper på snarlig innlegg! Hilsen Musling entusiast... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 altså en 4t motor? En Bigfoot? (mener å huske at de vanlige bruker mindre propeller..?) En mulighet kan være et "porta" propell, dvs det er hull i forkant av bladene slik at eksos slipper ut på lave turtall slik at motoren kommer fortere opp i turtall. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ChristianS Svart 3.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 (redigert) Det er en 4 takter. hva mener du med "porta" propell.. jeg googlet det og det kom ikke mye opp... Ville det hjelpe å heise motoren en tanke.. 1 tomme eller noe slik? Nå står den nøytralt. Redigert 3.Mai.2010 av ChristianS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 tror det vil hjelpe å heve litt, uansett er det gratis å forsøke porting/venting: http://sites.mercurymarine.com/portal/page...;_schema=PORTAL Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.