Skvulpen Startet 3.Mai.2010 Del på Facebook Startet 3.Mai.2010 Tok opp båten for puss i dag, og ser når drevet er fullt opptiltet at eksosbelgen har løsnet fra stussen mot akterspeil, den er nå fast bare i enden mot selve drevet. Ser ut som om der er vanskelig å komme til for å hekte den på igjen / skru fast slangeklemme. Spørsmål: 1) Må drevet av for å få denne på plass igjen? (Hadde ikke tenkt å ta full service på drevet nå ...) Eller mulig å lirke dette på plass på noen måte, og da ev. hvordan gå frem? 2) Kan båten sjøsettes igjen med løs slange (for å kjøre til servicehavn), eller vil nå vann trenge inn kritisk? Skal selvsagt kontakte verksted i morgen for å få vite mer, men flott om noen her kan gi meg litt informasjon. Er ganske fersk på drev ... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 det har ingen annen betydning en att det bråker litt mere. du kan fint ha båten ute på vannet og kjøre resten av sommeren. måten jeg gjorde for å få den på igjen: ta med en kompis og surr et tau rund og dra og lirk den på plass med drevet tiltet så pass opp att du får knotet med fingre inni der og satt på slangeklemmen og dratt til den. du får spesielt lim til den belgen. dette er en drittjobb og knote med. men går. jeg tok av trimsylindere og limte og slapp det ned så ventet til dagen etter med å skru fast slangeklemmen. Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 3.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Takk for svar, det var en lettelse å lese! Har nå vært i kontakt med en kompis av en kompis med erfaring fra disse drevene, han mener vi skal klare å få dette på plass. I verste fall må vi av med bakre del av drevet, men prøver først med list og lempe ... Men en dårlig konstruksjon må man si at denne eksosbelgen er! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.