Mjösseiler Startet 3.Mai.2010 Del på Facebook Startet 3.Mai.2010 Hei, er det noen som har båt på mjøsa her, som har noen mening om hvorfor mjøsa er så liten nÅ? Tror det kan gå LAANG tid før vi får sjøsatt båtene våre, og kan dem ikke stenge slusene på eidsvoll? Når tror dere mjøsa er klar for sjøsetting? MVH Mats Sitér dette innlegget Skilsö 23 og bukh dv36. Mjøsa Link to post
Dalton Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Vet ikke noe om når Mjøsa er "sjøsettingsklar", men hvis det er noen trøst så er Randsfjorden like liten. Med litt flaks ser vi på sjøsetting i slutten av mai. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Jori Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Mjøsa er egentlig ikke liten for denne tiden. Pratet med han som styrer i båthavnen i går. Mjøsa er noen cm mindre enn i fjor men ikke mye. Den fylles fort opp når smeltingen fra fjellene kommer i gang. Siste halvdel av mai, er det vel igang. Vil jo være forskjell fra havn til havn, for de som har båt på henger kan sesongen starte før Sitér dette innlegget Link to post
DWC Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Hei Da har nok han du pratet med bomma litt, for ifjor på samme dag hadde Mjøsa lokal høyde på 3,87m mot idag 2,26 dvs forskjell på 1,61m. 2008 og 2009 kunne vi sjøsette 5 mai mens i 2007 fikk vi ikke sjøsatt før 2 juni. Moelv båthavn hvor jeg og matsjh hører hjemme må den lokale høyden være ca 4,15 for å sjøsette. Mvh DWC Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Ja da bomma han skikkelig. Han sa som deg 2,26, kan hende jeg misoppfattet og han sa mot normalår. Men som du selv sier, har ikke planlagt å få min i vann før i juni. Har oppussing på gang i år, kan jo hende jeg hørte etter med ett halvt øre også derfor. Ellers er mitt inntrykk at normale år, er sjøsetting like etter 17.mai en gang. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Huff.. samma problemet her i Randsfjorden.. Lite vatn, og det ække skikkelig vått en gang! Men sånn er det i regulerte vassdrag innaførr.. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Gjør som jeg gjorde. Tok snekka på første bilen sørover fra Randsfjorden og rett til Oslofjorden. Ikke noen steder å dra til på Randsfjorden Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
puddingen Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Bartesam: Smal og trang fjord..men det finns plasser! Er nå der vi bor og har båtplass,lett tilgjengelig en eftastund uten å måtte kjøre for langt i bil. Men ser poenget ditt! Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Er mye i Oslo jeg, jobber og har kjæreste i byen. Derfor var valget lett for meg. Masse flotte øyer en times gange ut fra Oslo. Kan ikke bli bedre. Rett fra jobben , kjøpe pils, reker og ut i båten på sparket..... Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
puddingen Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 He-he..høres knall ut! Åsså har du skikkelig grom skute da..! Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Har hatt båtplass i Oslo siden 2006. Før det hadde jeg plass i Drammesfjorden. Det er alt for langt fra byen eller hjemme for den saks skyld. Båten ble lite brukt på kveldene etter jobb. Bare i helgene. Drammensfjorden er noe av det samme som Randsfjorden. Ikke noe sted å dra, så en må til Son eller Horten Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
puddingen Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Skjønner.. Men båtlivet her på fjorden har tatt seg opp vesentlig! Ikke uvanlig å se fullstappa brygge på Oskars i helgene, og "fanteflåtar" på 6-8 båter i søndre del av fjorden på fine dager. Grådig sosialt og koselig,men.. fortsatt en lang og smal tarm av en innlandsfjord. Nevnes kan at Sløvika Camping har fått alle "rettigheter" og serverer bra mat! Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Er det noe mere ute på Bastua på vei mot Dokka da? Kjørte stedøtre dit på fest for 15 år siden Sikkert kuklt nede på Oscars i Røykenvika, men det er som du sier, bare en lang, smal fjord. Det var det jeg fant ut da jeg kjøpte snekka mi....hadde gått på Randsfjorden den. Første bil sørover til saltvann Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
puddingen Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Ja,dom driver å har no"n sleke utefester der fortsatt trur je.. flatfyll og spettakkel,som i gamle dager..huff! Gudsjelov vokstifra for lenge i væla sia.. Gammal mann med ung kjærring og vaksne unger nå.. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Drammensfjorden er noe av det samme som Randsfjorden. Ikke noe sted å dra, så en må til Son eller Horten Enig her `Bartesam`, men Svelvik eller Holmsbu kan være et bra alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Holmsbu er bedre, for det er ikke det draget gjennom sundet hele tiden. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
puddingen Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 chagall: Enig! Eks svigers bodde i Svelvik,Juvåsen, og dem hadde båt der..Grisefint der om sommeren! Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Fint i Svelvik...var sammen ed ei berte derfra for 6 år siden Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
puddingen Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Var noen "fine" bærter i Svelvikstrømmen i gamledager..Kanskje fortsatt for alt je veit.. Utflagga granasøkning dua bartesam..? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Nope.....skaphadelending jeg. Flyttet ut av Oslo for 20 år siden etter en skilsmisse. Født og oppvokst i Oslo jeg Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
puddingen Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Bartesam: Oki..Du virker som en mann med fornuften i behold,tross i ditt opphold på hadeland. Håper du får en fortryllende sommer på fjorden! Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Hmmm, burde jeg ikke ha noen fornuft igjen etter 20 år på Hadeland? Glad jeg jobber i byen, og ikke der oppe. Må ha en dose Oslo hver dag Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
puddingen Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Bartesam: He-he.. vakke sånn ment da.. Kan godt trives her "oppe" uten å væra gæern! Men det hjelper..! Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Har funnet dem idèelle greia jeg...bor mye i Oslo om våren sommeren, og er en del hjemme på høsten og vinteren. Våren og sommeren med båtpuss og båtturer, og høsten hjemme ved peisen med god musikk, og vinteren til å kjøre på ski og planlegge neste sesong i båten Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
puddingen Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Høres ut som en bra plan! Musikk..? U2 generasjon..? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.