Jump to content

Mjøsa er liten for tiden

Mjösseiler

Recommended Posts

Hei, er det noen som har båt på mjøsa her, som har noen mening om hvorfor mjøsa er så liten nÅ?

Tror det kan gå LAANG tid før vi får sjøsatt båtene våre, og kan dem ikke stenge slusene på eidsvoll?

Når tror dere mjøsa er klar for sjøsetting?

MVH Mats :smiley:

Skilsö 23 og bukh dv36. 
Mjøsa  :cheers: 

Mjøsa er egentlig ikke liten for denne tiden. Pratet med han som styrer i båthavnen i går. Mjøsa er noen cm mindre enn i fjor men ikke mye. Den fylles fort opp når smeltingen fra fjellene kommer i gang. Siste halvdel av mai, er det vel igang. Vil jo være forskjell fra havn til havn, for de som har båt på henger kan sesongen starte før

Hei

Da har nok han du pratet med bomma litt, for ifjor på samme dag hadde Mjøsa lokal høyde på 3,87m mot idag 2,26 dvs forskjell på 1,61m.

2008 og 2009 kunne vi sjøsette 5 mai mens i 2007 fikk vi ikke sjøsatt før 2 juni.

Moelv båthavn hvor jeg og matsjh hører hjemme må den lokale høyden være ca 4,15 for å sjøsette. :smiley:

Mvh DWC

Ja da bomma han skikkelig. Han sa som deg 2,26, kan hende jeg misoppfattet og han sa mot normalår. Men som du selv sier, har ikke planlagt å få min i vann før i juni. Har oppussing på gang i år, kan jo hende jeg hørte etter med ett halvt øre også derfor. Ellers er mitt inntrykk at normale år, er sjøsetting like etter 17.mai en gang.

Skjønner.. Men båtlivet her på fjorden har tatt seg opp vesentlig! Ikke uvanlig å se fullstappa brygge på Oskars i helgene, og "fanteflåtar" på 6-8 båter i søndre del av fjorden på fine dager. Grådig sosialt og koselig,men.. fortsatt en lang og smal tarm av en innlandsfjord. Nevnes kan at Sløvika Camping har fått alle "rettigheter" og serverer bra mat!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...