Jump to content

VC17 - hvor lenge holder den seg ferdigblanda?


bjoris

Recommended Posts

Den klassiske problemstillingen er at jeg trenger litt VC17 i det båten løftes på sjøen, under kjølen og der støttene har stått... I VC17 blandes kobberet inn før påsmøring og det står følgende i produktarket:

Blande Bunnstoffet må påføres innen 2 timer etter blanding.

Hva gjør dere, en boks koster 400 spenn så det mest økonomiske er å etterlate litt i den siste boksen til dette, men den blir stående i 2 dager ser det ut til, da jeg må gjøre meg ferdig i dag og båten skal på sjøen igjen torsdag... De to foregående årene med VC17 har jeg delt pulver og "suppe", slik at jeg hadde en liten skvett, men i fjor ble det skivebom og åpenbart for lite pulver i denne lille slanten... og da følgelig for mye i den resten. Kunne vært greit å høre hvordan dere gjør dette, kanskje holder det seg greit i boksen i 2 dager?

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Niks. Den holder 2 timer. Samme hvor tett lokket står på (2-komponent, tror ikke den trenger lufting for å herde).

er det flere VC-17 brukere som skal på sjøen i samme 2-timers periode så kan dere spleise på en siste, felles boks? Eneste måten jeg har funnet.

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Har en løs støtte som jeg kan flytte rundt. På den måten kan jeg ta vekk en og en støtte på krybben og komme til under. På undersiden av kjølen bruker jeg grå selvpolerende fra seajet, som også brukes på drev og skroggjennomføringer.

 

Christian 8-)

Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Er det herder i dette kobberstøvet altså? Vel, da er jo saken grei, har også vurdert å bruke stoffet jeg smører drevet med, det er kanskje det enkleste og antakelig betyr det null og niks, ser ikke ut til at det gror noe mer på båter med annen type bunnstoff, vi tok opp 8 båter her på fredag og det var nokså jevnt på alle som hadde vært oppe i fjor...

 

Jeg har Ilas krybbe så alt kan demonteres (på godt og vondt), men pt har vi stort sett hatt kuling og derfor er det uaktuelt å løsne noe som helst, jeg har to støtter bak krybba som har 6 støtter, 8 totalt. Det er disse to jeg kan bruke for å løsne fremme og bak, midtre støttene kan en løsne i lett vær når en har disse to bak i tillegg, men eg må innrømme at dette er noe jeg trives særs dårlig med å gjøre. Det skal bli deilig å få båten på sjøen igjen. Stiv kuling dagen etter opptaket var alt annet enn godt, når riggen er på, men seil og sprayhood og alt som er mulig å ta ned er tatt ned og båten stod fjellstøtt, ikke antydning til at noe rørte på seg ikke i de verste rossene, men likevel... ikke morro... Ille å ta av riggen for en uke på land, men det er jo det en burde gjort...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

delte boksen igjen som de foregående årene så nå har jeg igjen en halv boks... ser ut til at jeg traff litt bedre med pulverfordelingen denne gangen:)

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...