Sjøgang Startet 4.Mai.2010 Del på Facebook Startet 4.Mai.2010 Eksisterende skapdører i min Sea Ray har sett sine beste dager. Det er skyvedører i noe papplignende materiale med tre-utseende som har gått i oppløsning. Så disse har jeg nå bestemt meg for å bytte ut, men går nå for dører med hengsler. Har lest litt på forumet her at man anbefaler teak osv. Nå er det nu slik at jeg ikke hadde det for hånd og har satt i gang med vanlig furulister og kryssfiner. Slik jeg har tenkt, så har jeg det forholdsvis tørt inne i båten og tror behandlet furu og kryssfiner holder seg bra i mange år, men det vil jo vise seg…. Har gjort det på følgende måte: Bruker vanlige L-lister og 9mm kryssfiner. Disse har jeg beiset først med Herdins Lakkbeis farge Teak. Kryssfineren har fått 1 strøk mens jeg har tatt 2 strøk på listene for å få de litt mørkere. Så har jeg limt listene fast med i press med vanlig Super-epoxy fra Clas Ohlson og skrustikker. Har nå påbegynt lakking av dørene med trestjerner klarlakk halvblank. Har kommet meg til andre strøk og syns resultatet så langt ut ser bra. Er litt usikker på om det holder med 2 strøk selv om det er anbefalt 3 strøk på boksen, men tenker at jeg får jo ikke noe belastning på dørene slik man får på et gulv. Samt lurer jeg på om jeg burde ha klarlakk på baksiden av døren for å beskytte treet bedre mot eventuelle fuktigheter eller om det holder med lakkbeis-strøket de har fått? Så hvis noen har erfaring fra tilsvarende og kan anbefale antall klarlakk-strøk samt om jeg bør gjøre noe mer med baksiden av døra blir jeg glad. Se bilder under tatt med mobilkamera... Materialvalg... Herdins Lakkbeis farge Teak Etter første strøk med trestjerners klarlakk Også etter første lakkstrøk, men litt mer nærbilde... Sitér dette innlegget Link to post
AndreHugo Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Kjør på. Resultatet ser bra ut. Nu gjenstår det jo bare å få hengslene rett, både i skroget og på døra Sitér dette innlegget Link to post
Frank Allan Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Ser jo flott ut det. Håper du fortsetter med bilder fremover i prosjektet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.