Jump to content

reparere "uhell" med høyttrykkspyler, gelcoatskader


jensemann2

Recommended Posts

Jeg spylte dekket i dag, og plutselig spratt det av en del små flak med gelcoat. Hva bruker jeg for å fikse dette? Gelcoat filler? Blir det tilstrekkelig vanntett på linje med den gamle gelcoaten? Siste gang jeg bruker høytrykk på dekk hvertfall!

Link to post
Share on other sites

Gelcoat sparkel i rett farge, så blir dette bra! Masker rundt, sparkle og la tapen stå. Når det er tørt, sliper du forsiktig med vannlipepapir på kloss til tapen er borte. Deretter rubber og polerer du, og med litt flaks blir skaden bortimot usynlig..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Helt vanlig maskeringsteip! Poenget med å slipe vekk tapen er at du da garantert ikke sliper deg gjennom den originale gelcoaten, kun ned til du er på høyde med den...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Jeg har samme case på gang. Har også klart å få noen stygge merker etter at båten prøvde seg mot fjell og fjellet vant. Har kjøpt noe som heter marine filler fra maritim. Noen som har erfaring med dette?? Må jeg forsegle med topcoat under vannlinja?? Skal fylle en skade på flapsen....

Turen begynner når man legger fra brygga....

Link to post
Share on other sites

Nå vet ikke jeg hvor dyp skaden din er men hvis den er i typisk sparkeldybde bruker du epoksy sparkel under vannlinjen så er det ordentlig tett.

 

Til trådstarter:

hvis det gikk av flak med topcoat av høytrykkspyleren må det vel ha vært noe rart der fra før?

Kanskje greit at det skjedde?

 

Eller har du skikkelig sinna høytrykkspyler?

Edited by Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

høytrykkspyleren er en stor nilfisk 160 bar med tyrbodyse, så jeg håper jeg kan konkludere med at det er spyleren som er kraftig og ikke båten som er råtten:)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...