Framtia Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Har fått tak i par eldre davitere fra ILAS som er laget i aluminium. Disse har begynt å flasse, så jeg tenker å glassblåse, grunne og så få dem lakkert hvite igjen. Avventer tilbud fra et lokalt firma på hva glassblåsing vil koste. Har funnet litt info her inne om etsegrunning, og jeg antar at det bør grunnes ganske umiddelbart etter at de er sandblåst. Originalt er de pulverlakkert, så jeg må ta stilling til om jeg skal gjenta dette eller bare lakkere selv. En utfordring er at det nok blir en del kanter innvendig og under som det blir vanskelig å få dekket godt, og at det derfor er fare for at det raskt kommer ny korrosjon. Noen som har erfaring eller tips jeg kan dra nytte av? Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars Hansen Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Det beste og kanskje rimeligste er nok pulverlakkering igjen... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts