K. Hauge Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Mitt Wallas kokeapparat starter opp og platene blir delvis varme. Så slås brenneren av og varmen dør sakte hen. Pumpa får en annen lyd (Tikker ikke så tett) Jeg har nettopp skiftet de to svarte platene. Hva kan feilen være? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
dante Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 (edited) Kan jo være det meste :) Hvis du har hatt den i atomer kan det jo være et par ting - sjekk at termostaten ikke kommer til jord - det kan lett skje hvis du får bøyd på den. Ellers ville ville jeg begynt med å sjekke spenningen så nær apparatet som mulig - deretter sjekke at den ikke har luft i slangen. Sjekk også filteret. Hva skjer når den slukker? - ryker det ille og lukter uforbrent lampeolje? Virker etterkjølingen? Hvordan oppfører den seg når du tenner den etter f.eks 30 min? tenner den vanlig eller står den og uler? Edited May 4, 2010 by dante (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Figaro Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Hvis du har dårlig spenning på batteriene, kan dette skje.(Glødingen blir dårlig, og parafinen tenner ikke) Sjekk spenningen, eller ha batteriladeren tilkoblet når du starter Wallasen. (Hvis du ikke alt har prøvd dette) Quote Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post Share on other sites More sharing options...
Shiny Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Dersom den har vært demontert, har du da luftet pumpa? Symptomene du beskriver kan virke som den ikke klarer å kvitte seg med lufta og pumpe fram olje. Ta av slangen ut fra pumpa og kjør til det kommer olje. Monter sammen og prøv å starte apparatet. Quote Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post Share on other sites More sharing options...
westbas 89 Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Har du prøvd å ta service på det, skifte glødespiral og filtpute. Anbefales og gjøre det hert annet/ tredje år. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Mitt oppførte seg litt slikt i fjor. På halv effekt virket det helt fint, men på fullt kunne det finne på å plutselig slå seg av. Byttet bakstykket til bryteren, og nå fungerer apparatet helt fint. Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
dennrick Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Hei, Hadde samme problem, og fikk opplyst av Wallas at apparatet trekker mye strøm ved oppstart. Langt mindre når du har fått det igang. Ergo er det viktig med helt friske batterier når du starter det opp. Har forøvrig dårlig erfaring med det. Selv med to helt nye batterier, så syntes jeg det var altfor ofte at jeg ikke fikk apparatet ordentlig igang. Dog skal det sies at jeg kun fikk ladet batteriene under kjøring da jeg ila sesongen 2009 ikke ladet hverken med landstrøm (hadde ikke i båten) eller batterilader. Quote Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post Share on other sites More sharing options...
Key Freak Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Det høres akkurat ut som mitt Wallas-apparat i fjor sommer. Jeg leverte det til Wallas Norge for overhaling. Det ble byttet flere komponenter inni (ikke pumpa, tror jeg). Nå fungerer det perfekt igjen. Servicen kom på ca. kr. 2.200,-. Quote Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post Share on other sites More sharing options...
Jarege Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Feilen ligger i merket på apparatet, har også wallas kokeapparat bare problemer hadde wallas varme apparat der var det og bare problemer. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Bleeaaaaa! Har hatt Wallas kokeapparat i 20 år og kan ikke tenke meg noe annet. Kom vennligst med en mer konstruktiv kommentar. Lars H. Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Mitt eneste problem med Wallasen på fem år er den nevnte bryteren som ble utslitt! Utover dette har det fungert prikkfritt hver eneste gang jeg starter det! Tror ikke jeg har opplevd at det ikke har startet en eneste gang... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts