Volvomekanikeren Svart 6.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Det er viktig, bruk helst gjengelim også, så løsner de ikke Skal du ha de opp igjen må du prøve med litt skruefett oppå skruehode, skal vist trenge inn i skruen så den krymper ! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Brodern Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Noen som har hørt om loddevann ? Jeg var i en Jerniasjappe og skulle ha loddevann (lötwasser) Det er en slags syreoppløsning som brukes isteden for loddefett. Gubbesatanen på Jerniaen trodde jeg kødde og begynte å skjelle meg ut, var skikkelig grim. Når jeg prøvde å forklare blei han mere grim. Når jeg fikk øye på de små hvite flaskene henta jeg en og holdt den oppunder barten til rævhø.... eh, mannen, og sa : L O D D E V A A A A AN N Han sa ikke en dritt gitt :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Jorg-1 Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Når vi er inne på lærlinger så fikk mine gjennomgå når de fikk beskjed om å måle polavstanden på et bilbatteri med skyvelær....(dette litt for at de selv måtte lære "å konsekvensvurdere" en del ting samt ikke bruke kjeder og ringer på fingrene når de var på jobb og skrudde lette kjøretøy. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Volvomekanikeren Svart 6.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Noen som har hørt om loddevann ? Jeg var i en Jerniasjappe og skulle ha loddevann (lötwasser) Det er en slags syreoppløsning som brukes isteden for loddefett. Gubbesatanen på Jerniaen trodde jeg kødde og begynte å skjelle meg ut, var skikkelig grim. Når jeg prøvde å forklare blei han mere grim. Når jeg fikk øye på de små hvite flaskene henta jeg en og holdt den oppunder barten til rævhø.... eh, mannen, og sa : L O D D E V A A A A AN N Han sa ikke en dritt gitt :) Haha Var utenfor en Idiot i dag jeg og Jeg og en kompis Kom inn på en buss som var 2-3 folk på og skulle til neste terminal, sikkert 15 min. med buss.. Så hadde Taksten stege fra 13 til 17 kr. Og selvfølgelig hadde jeg vært og kjøpt kjølevannstemperatur måler, og hadde bare akkuratt 13 kr til bussen, og det samme hadde tjommien min Kommer innpå, og gir pengene til bussjaføren og så sier han at taksten har stege, så jeg må få 4 kr til. Så spurte jeg, kan vi ikke få sitte på til neste terminal, bussen er jo ikke halv full en gang, og ikke kommer det noe serlig flere folk innpå kl 22:o5 på kvelden heller. Då sa han, det er no greit nok, men det går mere diesel nor dere kommer innpå, for vi blir tungere. Blir tungere for faen sier jeg, Du har såpasse med hestekrefter at du øker ikke turtalle o,1 % engang, og bruker dermed ikke en dråpe mere diesel, det eneste du taper diesel på er og være så jævli sta, egoistisk og Gretten så står her på tomgang og ikke slipper på en sjel pga. 4 kr. Hadde du bare sluppet oss på med engang og drete i 4 kr hadde du hatt mere diesel på tanken en du kommer til og ha nor du parkerer i kveld. Så bare brumlet han med leppene som en hest, og ba oss komme oss av bussen fortere en faen. Då var eg så forbanna at eg sa rett ut, Er glad det ikke finnes så mange av deg her i verden, for då hadde det vært en trist verden og leve i. Så gikk eg ut og ringte pappa, som måtte være taxi sjafør mens han satt i god stolen og så på tv Men pga. en sur og grinete bussjafør Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
jensemann2 Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Chiefen ombord hos oss har alltid 2 dunker med henholdsvis rødt og grønt lanternevann nede på maskinkontor. Mye moro hver gang noen nye står og heller konditorfarget vann nedi dreneringen på brovingen:) Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Amboltklang og kondenspulver er også klassikere, sammen med sleggefett og diversefarget over- og underledninger. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Ett par år jeg var landfast, arbeidet jeg som Kjøkkensjef på ett større Hotell i øvre del av Hallingdal. Hadde fått inn noen levende hummer som lå i kummen. En servitør lurte fært på hva det var. Svarte som sant var. "Det er Hummer". Fikk ett surt svar tilbake. Hun lurte på om jeg trodde hun var dum, hummer hadde hun sett før og de var røde i fargen. Ikke svarte som disse dyra var. Fra samme hotell. Hadde noe fylt rødspette som en av rettene til middag en kveld. En servitør kom og lurte på åssen fisk det var. Svaret ble "Ferskvanns flyndre fra Møsvatn i Telemark" . Servitøren forsvant og kom tilbake sprutrød i ansiktet. Gjesten som hadde spurt, hadde brølt ut i den rå latteren i restauranten, når hun hadde formidlet svaret. Jeg sto ikke så høyt i kurs hos henne i noen dager etter dette. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
FjordHT Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Hadde ei jente og en kompis med på fisketur, i en liten 11fots "robåt" med motor. Etter litt fikk vi en del fisk å det ble en masse gris rundt i båten. Jeg fant frem ausa og helte sjyvann på griseriet å da klarer den (blonde)dama å spørre om det var hull i båten så vannet kunne renne ut (nei, vi er ikke på nivå med selvlensende dekk hær ) Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 (redigert) Jeg spleiset noen ender på tauene til et eldre par, for noen år siden. Og fikk mye skryt for fint arbeid, men da jeg sa at det het katte kukk, ble fruen rar i ansiktet. Redigert 7.Mai.2010 av fernanda (see edit history) Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Nyste Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 håper du får henne sinna og at du får et kne der det gjør deg mest godt Er det da du får slikt et ... morrabrød Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 du kan jo prøve på deg selv. Sitér dette innlegget Link to post
Nyste Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Åhh, går det an? Er det hva man kaller selvtekt... Sitér dette innlegget Link to post
spigney Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Jeg fortsetter litt der "Mariell" slapp: Da jeg jobbet som kokk (for lenge siden) fikk vi en lærling til å smake til vannbadet med salt og pepper. Den samme lærlingen fikk også i oppdrag å hente en boks med vakuum fra tørrvarelagret. Han returnerte blid og fornøyd med en boks valmue frø (det kan ha vært litt dysleksi i bildet..) Mvh Spigney Sitér dette innlegget Link to post
Sailing Moana Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Ellers så er det jo viktig å ikke ha slakk i fustasjopphenget på bilen og greit å ha et skambein i verktøykassen hvis man ikke kommer til med kubeinet. På lastebiler er det viktig at luftfukteren virker som den skal og at det er tungolje på akslingene hvis man skal kjøre med overlast. Sitér dette innlegget Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann! Link to post
Bitteliten Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Åhh, går det an?Er det hva man kaller selvtekt... finn deg en vippehuske eller sagbukk... Er vi litt OT nå eller? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Husk å ikke forveksle plussfett og minusfett når dere smører batteripoler, pga kontaktvansker og økt irring. Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Få no for alldel ikkje kast i coilen. Da verte gnisten på pluggane skeiv! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Volvomekanikeren Svart 7.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Haha, masse morsome historier her! Noen som har flere på lager? So Come With It! ^^ Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
nomen Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Husker jeg sendte en lærling inn på delelageret for å hente innleggssåler til røde kabelsko,han delelageret tok spøken umiddelbart å sa:"Det har vi ikke fler igjen av,kan ikke du være grei å kjøre bort å kjøpe noen pakker?" Lærlingen hoppet i bilen og reiste til vår rekvisitaforhandler,og spurte etter de nevnte sålene,han på rekvisitasjappa klarte å holde seg ifra å bryte ut i latter lenge nok til at han fikk lærlingen til å ringe fyren som sendte han bort i første omgang for å spørre om han skulle ta med noen pakker med såler til blå kabelsko også. DA var det ikke mulig for noen å holde maska lenger,ler bare av å skrive om det. :lol: Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Volvomekanikeren Svart 7.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 haha Knall! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Hobby 430 Sport Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Når eg var i militæret var de en som jobba på vekstede som trengte deler til en tanks, så han fikk syltappen til og stikke på lageret for og hente en Farmasøytkobling for gyrostabben han på lageret var jo ikkje så dyktig han heller, så han endevendte lageret og fant ikke noe. tok derfor telefonen til hovedlageret forklarte hva han skulle ha, til og med der greide han og sette himmel og jord i bevegelse, heilt til løytnanten på hovedlageret fattet lunta etter de blei de 100 pysh upps på heile laget vårt i snøslaps utrolig at ikkje folk med litt makt ikke tåler en spøk Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Lykken VI Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Har fått flere læregutter(og jenter) til å bli temeli røde, når vi ber de hente jomfrua så de kan banke ned forhøyninger i steinbelegg etc. (Jomfu er navnet på en trestokkpå ca en meter med tverrhandtak. Slik at man kan stå og dunke ned de som er for høye). :smash: Eller når vi ber de hente øyemålet de mistet....... eller ta pisseprøven når de har klart å få til motfall...... Er vel litt utenfor båtrealatert "språk", men...... Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Dinamo Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Litt på utsida: Gutungen kom på skulen uten stilen som skulle leverast. Han skulda på at der ikkje var blekk igjen i printeren. Læreren såg strengt på han, mens han viste fram ein blyant og sa Unge mann, i min ungdom brukte vi ein SLIK. Oi, sa gutten, det der må då vera ein veldig liten prosessor !!! Magne Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 Etterfylle/bytte vatervann er også en klassiker :) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Steffen Svart 8.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2010 I vater, og vel så det :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.