Jump to content

10l. Med Tomgangsolje. Hvor Kjøpe?


Volvomekanikeren

Recommended Posts

Haha, lurer alltid lærlinger som begynner på jobben med sleggefett :lol: Ber de om å gå opp til Kapteinen og hente sleggefett, då kommer de ned igjen og forteller at han spurte om de var stokk dum :giggle: Men no har gamlingen begynnt oig skjønne at vi tukler med lærlingene, så er ikke gøyt lengre :giggle: Men spør alltid folk som skal kjøpe fisk av oss, om de vil ha med beinfjerningsmiddel :lol: De fleste sier nei takk, men har hatt en del som spør hvor mye det koster :lol: Haha

 

Haha, lærlingane dei er dumme dei, i forhold til oss andre. Når var du lærling då?

Link to post
Share on other sites

Eg er lærling, jobbet på fiskebåt i 3 år no :cheers:

 

Ja det er viktig å begynne tidlig... Er du ikke 16 år??

 

 

I forsvaret var det mange gode, men lanternevann var en gjenganger, sammen med kompassolje. Det var selvsagt lagret i storen, med varedeklarasjon og natonummer.. Skikkelig gjennomført, så mange fyllte lantenevann daglig i uksevis.

 

Lagermannen var heller ikke alltid helt stø, og hadde nok blitt lurt noen ganger, for han var alltid på vakt. Så noe skyvelære ble det ikke bestillt av han, en fikk skyve selv, så lettlurt var han nok ikke :cheers:

Link to post
Share on other sites

Jeg lurte sjefen min for mange år siden.Han hadde kjøpt seg splitter ny ford scorpio ghia,som han var så stolt av.Og skulle vise frem bilen til oss gutta,og åpnet panseret og skrøt så masse av motoren. Biler hadde han i hvertfall ikke greie på,så da benyttet jeg sjansen og spørre hvor mange pund han hadde i luftfilteret,noe han selvsagt ikke visste. Men det vi ikke visste var jo at han ringte til Ford forhandleren og spurte......det ble et sant lite helv... på jobben etterpå ja. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hadde en i klassen på grunkurs som ikkje var heilt stødig, han kjørte moped til skolen hver eneste dag året rundt! problemet med denne moppa var at den gikk bare 40km/t og han hadde ikke lovt til og trimme den av far sin, så eg sa at hvis du setter på en litt lengre gasswire så får du gitt lit mer gass :lol: 2 dager etterpå kommer han bort med en bunt med wire og lurte på om eg kunne hjelpe han og lodde kule på enden og montere wire for han :lol: då greide eg ikkje og holde meg lengre :lol:

O Erland

med båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

I militæret var jeg vognfører på en 109 haubitz. En beltedrevet kanon. Disse har massive gummihjul som ruller på beltet mellom drivhjulene. En gang sendte vi en jypling av en UB (utskrevet befal) opp til verkstedet for å hente luftpumpe til løpehjula. Vi sa at vi ikke kune dra på øvelse før vi hadde med ei pumpe i reserve.....

Ble noen ekstravakter i -35, men det var verdt det..............

Link to post
Share on other sites

Og så var det karene på en arbeidsplass som 1. april lurte en kollega til å gå på polet da en kunne få billig rødvin som var utgått på dato billig. Men av rettighetsgrunner kunne han ikke få med flaskene men måtte ha med et spann. Fyren lot seg lure, men tog grundig igjen. Han kjøpte seg en flaske rødvin og hadde i spannet og gikk tilbake til jobben, viste kollegaene spannet med vin og takket for tipset. Kollegaene ble ganske lange i masken!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

En annen ting jeg hadde/har moro med hvis jeg jobber med lærlinger,er hvis jeg holder på med en gjenstand e.l og vedkommede spør:

 

"Hva er det der?"

 

Jeg svarer:"Det er en stør."

 

Den andre:"Hva er det?"

 

Jeg svarer:"Det er en sånn vi putter i rævva på de som spør!"

 

Hender jeg ikke klarer å dy meg,og bruker denne på guttungen også.

Bytter bare ut "ræv" med "rumpe",han er jo 5 år og synes alt som involverer rumpe er kjempemorro.

 

Ikke ulikt sin far på snart 31. :wink:

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

En annen ting jeg hadde/har moro med hvis jeg jobber med lærlinger,er hvis jeg holder på med en gjenstand e.l og vedkommede spør:

 

"Hva er det der?"

 

Jeg svarer:"Det er en stør."

 

Den andre:"Hva er det?"

 

Jeg svarer:"Det er en sånn vi putter i rævva på de som spør!"

 

Har noe alla det her i bygda og........... en "stræta".......noe en putter i ræva på en som allting skal væta............................. :lol::lol:

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Link to post
Share on other sites

Har holdt mye helvette med kollegaer og lærlinger iløpet av årene.

En av de enkleste spøkene for dem som ikke er for datakyndige og bruker LFT(let-finn-trykk) metoden på tastaturet, og bare bytte om 2--4 taster å da sitte å høre når dem banner over at tastaturet er ødelagt :)

Spessielt morro var det med en som jeg byttet om tastene så han ikke fikk skrevet inn passordet sitt, han gav meg passordet og jeg logget rett på. Etterpå satt han å klaget over den j***a pc'en som ikke skrev rett :)

 

PS. Ikke prøv å flytt tastene på en lapptopp, det er myyye vanskeligere en på et godt gammelt tastatru.

Link to post
Share on other sites

Da jeg jobbet med utvikling av tastaturer hos interface mot X-terminaler hos Tandberg Data hadde vi moro med litt omprogrammering slik at alt som ble skrevet kom frem nedenfra og opp på skjermen, eller fra høyre mot venstre osv.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...